Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

klopt het dat honing en kaneel helpt tegen gas in de darmen en hoe neem je dan in?

Volgens internet zou dat kunnen helpen ,echter ik vind nergens een recept . Is dit een hoax?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Aan honing en kaneel worden heleboel bijna magische eigenschappen toegeschreven, las laatst zelfs dat het kanker zou kunnen genezen. Maar dit is nooit wetenschappelijk bewezen, het zijn allemaal niet-onderbouwde claims. Beide stoffen hebben een antibacteriologische en antiseptische werking, en het kan niet veel kwaad om het elke dag te nemen. Probeer of het voor jou werkt, maar verwacht er geen wonderen van. Voor meer info, zie deze link: http://www.snopes.com/medical/homecure/honey.asp Als je echt last hebt van gas in je darmen, dan zou ik eerder kijken naar stress, wat je op een dag eet en of je misschien te snel eet. Toegevoegd na 5 minuten: Op de site die ik hierboven noemde staan eerst een aantal voorbeelden van de hype met gezondheidsclaims en daaronder een uitleg waarom ze niet (helemaal) waar zijn. In het blok met voorbeelden staan ook 'recepten', meestal gewoon zoveel eet/theelepels van de ene + zoveel eet/theelepels van de ander oplossen in warm water en drinken, of een mengsel smeren op de plek wasr je last van hebt (in het geval van huidprobleem).