Welke (alternatieve) therapie werkt goed bij ontstoken pees in schouder?

Ik heb al ruim een half jaar last van een ontstoken pees in mijn schouder. Fysiotherapie heeft niets geholpen. Ik wil graag iets anders proberen. Welke (alternatieve) behandeling heeft goed effect op mijn klachten (bewegingsbeperking en uitstralende pijn in mijn arm.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen aan je fysiotherapeut of huisarts. Zij kennen jouw situatie en ze hebben ook een goed beeld van andere behandelwijzen.
Ik denk dat je van hen een beter advies krijgt dan van een Goeie Vraag-reageerder die jouw medische situatie niet kent.

Het beste antwoord

Als ik jou was,ik zou acupunctuur proberen,dat heeft bij mij geholpen voor men tennis-elleboog,( en dat is ook een ontstoken pees) zoiets he...Zou het doen,je krijgt het tegenwoordig ook deel terug betaald via het ziekenfonds .
Succes gewenst he .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik had zelf wel goede ervaring met dry needling. Ik had ook last van een geirriteerde/ontstoken pees of spier, waardoor ik vanuit mij oksel uitstralende pijn had richting elleboog en pink.

Heb je trouwens bij de huisarts gevraagd of je iets kan krijgen wat tegen de ontsteking werkt?

Toegevoegd na 32 seconden:
Bij mij was het trouwens vooral stressgerelateerd, dus daaraan werken is ook aan te raden.
10 jaar geleden
Goed warm houden en voldoende rust in acht nemen (maar de schouder niet volledig immobiliseren).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het echt een hardnekkige ontsteking is, gaat het niet over met warmte en rust.
Tijdens spirituele sessies, doe ik aan Trance Healing.
Vaak heeft het grote invloed op dit soort klachten.
Van de helft minder pijn, tot geheel verdwenen.
Ik heb het dan over slijmbeurs ontstekingen, spieraanhechtingen ,tenniselleboog en klachten als frozen shoulder.
Zelfs bij langdurige klachten waarbij een operatie als enige oplossing over blijft, is er meestal resultaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
hoe kan een slijmbeurs ontsteking of iets als een gebroken been genezen door een spirituele sessie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee een gebroken been kan ook niet, maar ontstekingen wel.
Heb net nog iemand gehad met ernstige artrose in beiden knieën.
De pijn wordt veroorzaakt door o.a. ontstekingen en de resultaten van een sessie zijn geweldig..
Er is een aanzienlijke verbetering.
Hoe het werkt weet ik niet
Waarom het werkt weet ik ook niet, maar het werkt!
Bijna iedere week maak ik het mee, dus ja, zeg het maar....