Welke zorgverzekering geeft de beste vergoeding voor alternatieve zorg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor alternatieve zorg?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alternatieve zorg in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er een reden waarom je dat zelf niet zou shoppen?

Antwoorden (2)

Onderstaand zie je een overzicht van de beste vergoedingen voor alternatieve zorg, waarbij FBTO er met een maximale vergoeding van € 500,- per jaar positief uitspringt (tenzij je student bent).

Het moge duidelijk zijn dat een aanvullende verzekering alléén voor alternatieve zorg niet bijzonder lucratief is, gezien de maxima die overal gehanteerd worden.
Als je via een site als independer.nl bekijkt welke ziektekosten je de komende jaren verwacht en welke aanvullende verzekering dan bij je past, kun je zien wat je jaarlijks kwijt zult zijn aan premies.
Reken daarna uit wat je kwijt zou zijn zonder aanvullende verzekering, en vaak is de uitkomst dat je zonder verzekering goedkoper uit bent…
Voor alle zekerheid moet je alles nog eens in december checken, als alle nieuwe premies en voorwaarden bekend zijn.

Zilveren Kruis Achmea (ISO/LSVb) Beter Af Plus Polis 1 ster + Beter Af Extra Pakket Studenten (HBO/WO (studenten)) 100%, max. EUR 40,- p. dag, max. EUR 480,- p.jr vanaf € 1,00
Zilveren Kruis Achmea (ISO/LSVb) Beter Af Plus Polis 2 sterren + Beter Af Extra Pakket Studenten (HBO/WO (studenten)) 100%, max. EUR 40,- p. dag, max. EUR 680,- p.jr vanaf € 4,66
CZdirect CZdirect Budget 100%, max. EUR 20,- p.dag, max. EUR 100,- p.jr. vanaf € 5,05
FBTO Module Alternatieve Geneeswijzen 500 100%, max. EUR 35,- p. behandeldatum, max. EUR 500,- p.jr. vanaf € 6,44
CZ Basis 100%, max. EUR 30,- p. dag, max. EUR 200,- p.jr. vanaf € 7,05
Zilveren Kruis Achmea Beter Af Plus Polis 1 ster 100%, max. EUR 40,- p. dag, max. EUR 240,- p.jr vanaf € 7,05
Zilveren Kruis Achmea Beter Af Plus Polis 1 ster (MBO (studenten)) 100%, max. EUR 40,- p. dag, max. EUR 240,- p.jr vanaf € 7,05
Interpolis ZorgActief ZorgActief 1 ster 100%, max. EUR 40,- p. dag, max. EUR 240,- p.jr vanaf € 7,20
Menzis ExtraVerzorgd 1 80%, max. EUR 50,- p.jr. vanaf € 7,45
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Independer is eigendom van Achmea. Om via Independer een verzekering te kunnen afsluiten moeten verzekeraars fors betalen. Niet elke zorgverzekeraar doet daar aan mee.
ik zit zelf bij een onbekendere nml defriesland.nl verzekering deze hebben een hoge vergoeding en ook nog de mogelijkheid om je eigen bijdrage verdeeld te betalen over 10 maanden,of gewoon wanneer je kosten maakt daarin ben je vrij in keuze, maar doordat je gewoon 30 eur p/m extra betaald komt dat bij je verplichte uitgave intersant bijv als je in de voedselbank zit of dergelijke. dat het dan meegerekend word.
en ze doen ook niet gelijk moeilijk als je een weekje later betaald , en vond deze als goedkoopste beste alternatief naar boven komen heb het nml erg goed zitten uitpluizen.