Werken behandelingen zoals ultrasound, coolshape, lipolaser etc. om vetcellen af te breken?

Deze behandelingen zie je vaak aangeboden op Groupon. Er wordt beweerd dat vetcellen worden vernietigd en worden afgevoerd, wat zou helpen plaatselijke vetophoping te verwijderen.
Mijn vraag is of de werking van deze behandelingen wetenschappelijk zijn bewezen. Er wordt bijvoorbeeld beweerd dat 'Coolshape', waarbij vet wordt bevroren, is ontwikkeld op de Harvard.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ik heb nog nooit gehoord van een 'echte' dokter die deze apparaten, smeersels en kunstgrepen gebruikt. Dat zou een indicatie kunnen zijn.
Vet bevriezen? Dan is je huid ook bevroren, en dat is niet best. En zelfs al zou je het vet bevriezen, het zal toch ooit weer moeten ontdooien lijkt me. Dan heb je het gewoon weer terug.
Ik geloof er dus helemaal niets van. Waar zou dat vet uit die 'afgebroken' vetcellen dan moeten blijven? Als het in je bloed komt is dat levensgevaarlijk, en je lichaam zal het zo snel mogelijk ergens anders weer opslaan. De nieren kunnen geen vet uitscheiden. Onzin dus.
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
Ik word in elk geval altijd zeer critisch als iemand op zijn website verwijst naar wetenschappelijke onderzoeken zonder daarbij een link te plaatsen.
En zouden ze dat keurmerk zelf bedacht hebben? Op de volgende website is het niet te vinden in elk geval.
http://www.consuwijzer.nl/keurmerken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar geloof ik persoonlijk niks van. Als de behandelingen echt zo effectief waren, liep niemand meer met love handles en een dikke buik rond. Zo makkelijk is het dus niet. Deze behandelingen hebben echter wel een positief bijeffect. Doordat ze heel duur zijn, willen mensen een mooi eindresultaat zien en om het niet te verpesten, gaan ze tijdelijk gezonder eten en meer bewegen, waardoor ze toch wat gewicht verliezen. Sommige mensen hebben gewoon een beetje hulp nodig, een soort zijwieltjes, omdat ze denken dat ze dat zelf niet kunnen. Maar uiteindelijk moet je het altijd zelf doen. Zonder beweging blijf je nooit op een gezond gewicht en in een goede conditie.