Als je altijd onwijs koude handen hebt, kan je dan als 20-jarige ook Ginkgo Biloba gaan gebruiken ? Of is dat alleen meer voor ouderen geschikt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ginkgo zorgt dat het bloed makkelijker door de vaten stroomt. Het wordt voor veel toepassingen gebruikt, maar de werkzaamheid is vaak niet bewezen. Wel is de werkzaamheid aangetoond bij de doorbloedingsstoornis etalagebenen. De medische term voor etalagebenen is claudicatio intermittens.

Het gaat bij jou niet om etalagebenen en omdat de werkzaamheid verder niet goed bewezen is valt er bij jou weinig van te verwachten. Het is alleen niet zo dat je het niet mag gebruiken ofzo. Kijk of je eigen portemonnee het toelaat om het zelf te onderzoeken. Ik gebruik eigenlijk niets waarvan de werking niet bewezen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het gebruiken mag best, geen idee of het zal werken. Ik had zelf ook altijd (al jaren) last van koude handen, dode vingers zelfs, echt lijkwit! Vaak in de zomer zelfs, als het een koude, natte dag was. Sinds een half jaar heb ik een hondje en loop ik minstens 1,5 uur per dag buiten. En wat denk je? Geen koude handen of dode vingers meer gehad! Ik zeg niet dat je een hond moet kopen :), maar elke dag een fikse wandeling is én goedkoop én megagoed voor je gezondheid!!