Hoe weet je of een chiropractor goed en betrouwbaar is?

Waar moet ik op letten? ik weet al dat de beoogde kliniek aangesloten is bij een beroepsvereniging.
Ben benieuwd naar ervaringen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Lidmaatschap van een beroepsvereniging zegt over het algemeen niet zo heel veel over de kwaliteit van een behandeling. Het is meer een soort keurmerk, dat de chiropractor 'erkend' is (door de vereniging) en zijn werk doet volgens de regels die door de vereniging zijn opgesteld.

Of een chiropractor goed is... ik weet het niet. Er zijn heel nare gevallen bekend van mensen die na behandeling verlamd raakten, of erger. Maar misschien bedoelde je dat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moeilijk kiezen, maar de lijk was een extraatje. Hoewel de negatieve meldingen uit Amerika komen, war het reguliere hulp is, die heel veel gebruikt wordt. Een enkel negatief verhaal zou je moeten afwegen t.o.v. de negatieve verhalen over de traditionele geneeskunst. Lees en hoor vooral positieve verhalen. Zelf nog een baat gehad, maar pas 2 x geweest...

Andere antwoorden (3)

Ga af op opleiding en ervaring. Vaak heb je al via via gehoord of Chiroprakters goed zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer een chiropractor aangesloten is bij een beroepsvereniging, dan weet je al dat hij betrouwbaar is. Mocht hij dubieuze handelingen uitvoeren (klachten) of hij houd zijn kennis niet op peil, dan wordt hij uit deze vereniging gezet.
Om het zeker te weten zou je de naam van de kliniek kunnen googlen en zoeken naar klachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via je Ziektekosten Verzekering kan je navragen of deze persoon ook vergoed zal worden. Deze verenigingen hebben daar vaak al gedegen onderzoek naar gedaan en zullen geen "slechte " Chiropractors gaan vergoeden. Daarbij is het goed om te weten of deze persoon nog aansluitende richtingen daarbij heeft gedaan. Vaak gaan Fysiotherapeuten , als extra verdieping de richting van Chiropractor op. Dan weet je dat zijn achtergrond medische is en dat hij / zij weet wat ze doen. Aansluitingen bij beroepsverenigingen kan een graadmeter zijn, maar ook dit geeft geen zekerheid,daarvoor zou je eerst de voorwaarde voor aansluiting bij deze vereniging moeten weten.
Veel succes !