Wat is de maximum leeftijd dat een mens kan bereiken?

Wat is de maximum leeftijd grens die een mens kan bereiken? en zijn er manieren om deze te kunnen verlengen en om veroudering van het lichaam[zoal buitenkant als binnenkant] te vertragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Met de huidige technologie zou 1000 jaar haalbaar moeten zijn. Naar verwachting zullen we binnen nu en 20 jaar de techniek hebben om het verouderingsproces helemaal te stoppen wat zou betekenen dat het antwoord dan "eindeloos" zou zijn.
Eigenlijk is het ook vrij logisch. Door genetische modificatie is het mogelijk om ervoor te zorgen dat de regeneratie van cellen niet afneemt op latere leeftijd.

Wat betreft je tweede vraag: Hier volgt een lijst van dingen die de levensduur verlengen, tussen haakjes staat de levensverlenging.

- Ins/IGF-1 pathway [150-300%]
- Jnk1 [45%]
- AGE-1 [100%]
- Indy [100%]
- mth [30%]
- chico [45%]
- Sch9 [300%]
- Ames dwarf mice (PROP-1) [50%-70%]
- Snell dwarf mice (Pit1) [40%]
- ghrhr (-/-) [25%]
- Laron mice (Ghr (-/-)) [55%]
- P66shc (-/-) [30%]
- igf1r (-/+) [vrouwen: 33%, mannen: 16%]
- Klotho overexpressie [vrouwen: 20%, mannen: 20-31%]
- Thioredoxin overexpressie [22-35%]
- MCAT muizen [17-21%]
- PEPCK-Cmus muizen [+2 jaar]
- Calorie restriction [20-50%]
- Methionine restriction [30-42%]
- Resveratrol [70%]
- Lithium [46%]
- Ethosuximide [17%]
- 272N18 [20%]
- Sir2 [40%]
- Sir2.1 [50%]
- H2S [70%]
- Heat-shock factor (HSF-1) [20%]

Kenyon Lab C. elegans: verzesvoudiging van de levensduur. De 144 dagen oude wormen zagen eruit alsof ze 5 dagen oud waren!

Record: Vertienvoudiging van de levensduur van zowel gistcellen en C. elegans!

Er is reeds een geneesmiddel in ontwikkeling dat kan inwerken op SIRT-1 (menselijke variant van sir-2 en sir2.1).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er is geen heel duidelijk maximum, maar algemeen wordt aangenomen dat het rond de 120 jaar is.
Er is veel onderzoek naar het 'verouderingsgen' en er zijn wel resultaten, maar onze generatie hoeft nog geen rekening met het eeuwige leven te houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
je eigen leven verlengen kan door gezond leven, niet verongelukken en de goede ouders (met de goede genen) te kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De maximale leeftijdsgrens is wellicht die welke we bij de huidige lijst van "recordhouders" terugvinden, namelijk rond de 120 jaar (het record staat op naam van Jeanne Calment en bedraagt 122 jaar). Dit zijn natuurlijk uitzonderingen.
Een calorierestrictie van rond de 30 - 40% is de enige wetenschappelijk bewezen manier om de maximum leeftijd te verhogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijk een maximale leeftijds grens.
Het is wel zo dat de meeste mensen
steeds ouder worden.
Het is al opgeschoven van rond 60
en dat is nog niet eens zo vreselijk
lang geleden, tot ver over de 100.
Kijk maar naar afgelopen week,
toen is johan heesters overleden,
en die was 108,en er zijn er veel ouder.
Rond de 120,in de loop der jaren zal dat
steeds opschuiven, mede door betere
voeding, medische wetenschap ezv
12 jaar geleden
De maximum leeftijdsgrens zal er niet zijn, maar meestal worden mensen niet ouder dan 120.
En de veroudering van het lichaam vertragen zal moeilijk gaan, maar je kan natuurlijk gewoon gezond leven, dus niet roken enzo.