Wat kan ik tegen prikkelhoest doen?

Ik heb nu al 2 dagen last van hoesten. ik hoest ook vaker slijm op en mijn keel begint enorm zeer te doen. Ik heb al een hoestdrankje genomen tegen de kriebelhoest en al vaker op een snoepje gezabbeld. wat kan ik nog doen? en hoe kan ik het de volgende keer voorkomen want het is echt geen pretje...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (9)

Vul een uitgeholde ui met bruine suiker en zet die naast u op een schoteltje of in een kopje.
Of
Maak een dikke siroop van water en heel veel suiker. Neem daar af en toe een slokje van.
Of
Warm wat Oudbruin bier op en doe er net zoveel bruine suiker bij totdat het een stroperige massa wordt. Neem er af en toe een lepel van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop van VSM Tussistin. De tabletten helpen bij vastzittende hoest én kriebelhoest, ze verminderen de hoestprikkel en slijmvorming en verzachten je keel. Ze zijn gemakkelijk mee te nemen. Ook verkrijgbaar als siroop, zowel in gewone als in suikervrije variant. Bij mij hielp dat heel goed.
De volgende keer kan je proberen het te voorkomen door bij de eerste verschijnselen direct te beginnen met het slikken van Nisyleen. Dat is ook van VSM.
Amadea
12 jaar geleden
Emke ik heb dat ook al mee gemaak dus neem twee keer perdag tragietol (ik weet niet hoe je het schrijft) en neem ee hoest drankje ik sweerje het is binnen een week al vermindert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Is volgens mij geen alternatieve geneeswijze maar een chemisch medicijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* Trachitol, met het oranje paarse doosje * plingggg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt wel ontzettend goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kikobob die foto had ik op mijn achtergrond
Tijmsiroop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik een middel wat de hoestprikkel dempt. Dit kan een middel zijn wat codeïne bevat of een ander middel met een hoestprikkeldempende werking. Darolan is een goed middel om te gebruiken. Dit merk heeft capsules die ca. 8 uur lang werken.Lees altijd eerst goed de bijsluiter voordat je een van deze middelen gaat gebruiken.
Bel anders morgen even de assistente op van de huisarts. Via de huisarts kan je een recept krijgen. Dan ben je er snel vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Ook Darolan is een chemisch medicijn. De vraag staat in de rubriek Alternatieve geneeswijzen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar let ik nooit op. Mischien wel zo handig. Maar ik neem aan dat hij er van af wil. Anders wens ik hem succes met een uitgeholde ui met suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Darolan is inmiddels zonder recept verkrijgbaar bij apotheken. Voor Codeïnetabletjes heb je wel een recept nodig. Deze helpen bij mij het beste. Ze stoppen het hoesten zodat ik ook niet mijn keel 'rauw' hoest. Dus een heel stuk minder keelpijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd is darolan zonder recept te verkrijgen. Maar codeine werkt het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daro retard capsules, werken prima, bij mij zelfs beter dan codeïne +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allemaal....
Probeer eens dennenknopsiroop (Kruidvat) werkt verzachtend.
Verkomen kun je een verkoudheid bijna niet.
De ene is er vatbaar voor de andere niet.
Ligt ook aan je weerstand.
Goede voeding, vitaminen mineralen etc maar ook dit is geen garantie dat je niet verkouden wordt.
12 jaar geleden
probeer eens een theelepel honing op het moment dat de hoest begint. succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Af en toe een lekker dropje. Dropjes zijn gemaakt van zoethoutwortelextract en kunnen goed werken op de prikkel van hoest en slijm. Dr. Vogel heeft ook hoestpastilles op basis hiervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om het te voorkomen kun je eens kijken of de luchtvochtigheid in je woonkamer en slaapkamer niet te laag is. Als dat minder dan 40% is kun je last van je slijmvliezen krijgen. Je kunt dit verhelpen door een luchtbevochtiger aan te schaffen.