Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kun je van seroquel depressief of lichtelijk depressief raken?

Als je bijvoorbeeld iedere dag 300 mg slikt?
En bij 200 mg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat hoort niet een bijwerking te Ijn. Wel wordt je van seroquel heel erg moe en lusteloos als je er net mee begint. Na een tijd trekt dat weg. De doseringen die je noemt zijn wel erg hoog!

zoals bij bijna alle antidepressem en antipsygotica kan het heel even iets verergeren, maar dat hoeft niet perse. vaak moet je ook de tabletten opbouwen.je kan bij je behandelend arts om een opbouwschema vragen. dit zijn best pittige medicijnen trouwens! beterschap!

"Quetiapine behoort tot de groep atypische antipsychotica. Het vermindert in de hersenen het effect van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk dopamine en serotonine. Hierdoor nemen psychosen af." (zie bron) lees dan een wat dopamine en serotonine doen: (allen de inleiding is genoeg) http://nl.wikipedia.org/wiki/Dopamine http://nl.wikipedia.org/wiki/Serotonine Seroquel maakt alles vlakker, rustiger, maar zorgt er daardoor ook voor dat je leuke dingen minder beleefd. Dus het lijkt me goed mogelijk dat je op de lange termijn depressief van kan raken. Zeker in combinatie met mogelijke andere redenen. (je slikt niet voor niets seroquel) ook uit de bron: "Quetiapine (= de werkzame stof in seroquel) kan hierbij worden gebruikt in combinatie met antidepressiva." Antidepressiva stimuleren de werking van serotonine juist.

Bronnen:
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie...

De meest voorkomende bijwerkingen zijn sufheid en slaperigheid, vanaf het begin of bij verhoging van de dosering. Deze bijwerkingen komen zeer zelden voor: stemmingsverandering, toename van depressieve gedachten, vijandige gevoelens naar zichzelf of anderen. Dit kan zich uiten in agressie, zelfverwonding of gedachten aan zelfmoord. Neem contact met uw arts op als depressieve gevoelens juist toenemen of verergeren. Jongeren onder de 25 jaar hebben meer kans op deze bijwerkingen.

Bronnen:
http://www.kiesbeter.nl/medische-informati...