Kun je van seroquel depressief of lichtelijk depressief raken?

Als je bijvoorbeeld iedere dag 300 mg slikt?
En bij 200 mg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb Seroquel voorgeschreven gekregen(25 mg),ik slik er 2 per dag.
Maar ik ben de bijsluiter kwijt.
Lijkt me me trouwens niet de bedoeling dat je hier depressief van raakt:het is een anti-depressiva/anti-psychotica.
Info over medicatie is zo te Googlen hoor.
Zo vindt ik altijd alles,als ik weer eens bijsluiters kwijt ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
info en bijsluiter:
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Seroquel.aspx?mId=10704&rId=1557#
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je stelt deze vraag in Alternatieve Geneeswijze.
Ken je de werking van magnesium i.c.m. depressiviteit?

Antwoorden (4)

Dat hoort niet een bijwerking te Ijn. Wel wordt je van seroquel heel erg moe en lusteloos als je er net mee begint. Na een tijd trekt dat weg.
De doseringen die je noemt zijn wel erg hoog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die dosering viel mij ook op:dit lijkt mij echt te hoog!
Ik heb zelf ook Seroquel voorgeschreven gekregen,
en ik heb het advies gekregen om het in te nemen vlak voor ik naar bed ga,omdat ik slecht slaap.
Dus dan komt het goed uit dat je er moe van wordt.
Dan slaap je in ieder geval lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De max dosis voor volwassenen is 800 mg per dag, maar dan moet je wel flinke klachten hebben van psychotische aard. Om te slapen helpt het idd ook, maar bij 300 mg slaap je zo 24 uur! Lijkt me niet de bedoeling! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben wel eens een dag en nacht knock-out geweest toen ik teveel had ingenomen.Ik wilde ff helemaal van de wereld zijn.Niet aan te raden natuurlijk..
Mijn ouders schrokken zich rot,kregen me niet wakker,dus ja,met hoge doseringen moet je wel uitkijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Psies! Ik ook. Je bent dan echt helemaal out, he. En als je daarna te veel hooi op je vork neemt ( lees: bv gaat douchen) heb je nog kans dat je flauw valt ook. Je lichaam krijgt er echt een optater van, niet gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb nu 150. Volgens mij verschilt het ook per persoon, afbraak proces etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg niet meer voorgeschreven, ben gestopt omdat ik er zoveel van aan was gekomen. Ging overigens meteen weer weg toen ik stopte. Heb nog wat restjes liggen die ik af en toe gebruik om eens te slapen.
zoals bij bijna alle antidepressem en antipsygotica kan het heel even iets verergeren, maar dat hoeft niet perse. vaak moet je ook de tabletten opbouwen.je kan bij je behandelend arts om een opbouwschema vragen. dit zijn best pittige medicijnen trouwens! beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Quetiapine behoort tot de groep atypische antipsychotica. Het vermindert in de hersenen het effect van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk dopamine en serotonine. Hierdoor nemen psychosen af." (zie bron)

lees dan een wat dopamine en serotonine doen:
(allen de inleiding is genoeg)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dopamine
http://nl.wikipedia.org/wiki/Serotonine

Seroquel maakt alles vlakker, rustiger, maar zorgt er daardoor ook voor dat je leuke dingen minder beleefd.
Dus het lijkt me goed mogelijk dat je op de lange termijn depressief van kan raken. Zeker in combinatie met mogelijke andere redenen. (je slikt niet voor niets seroquel)

ook uit de bron:
"Quetiapine (= de werkzame stof in seroquel) kan hierbij worden gebruikt in combinatie met antidepressiva."

Antidepressiva stimuleren de werking van serotonine juist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meest voorkomende bijwerkingen zijn sufheid en slaperigheid, vanaf het begin of bij verhoging van de dosering.

Deze bijwerkingen komen zeer zelden voor: stemmingsverandering, toename van depressieve gedachten, vijandige gevoelens naar zichzelf of anderen. Dit kan zich uiten in agressie, zelfverwonding of gedachten aan zelfmoord. Neem contact met uw arts op als depressieve gevoelens juist toenemen of verergeren. Jongeren onder de 25 jaar hebben meer kans op deze bijwerkingen.