Heb je Kamillethee in huis en honing? Eerst even stomen met kamillethee. Heb je mss in je kruidenrekje tijm of rozemarijn staan? Dat kan bij de kamille in het stoombadje. Goed door je mond inademen.
Daarna een kopje kamillethee met honing en eventueel als je dus tijm hebt daar een thee met honing van trekken.

Bouillon is ook goed voor je keel en vaak heeft iedereen wel bouillon in huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Geen medicijnen maar gewoon een fles jagermeister in de vriezer leggen en af en toe aan een klein borrelglaasje nippen en langzaam doorslikken. De kruiden zijn goed voor de keel en de alcohol zorgen voor de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veeeeeeel water drinken, en NIET gaan fluisteren dat is slecht voor je keel. Je kan tragitol nemen, dat verdooft. Of een strepsel, daar ga je slijm van aanmaken waardoor je je keel smeert...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt hoest met verschillende oorzaken en dus ook met verschillende behandelingen. Als hoesten pijn doet (en dan geen spierpijn in je buik van het hoesten), moet je echt langs de huisarts, dit kan duiden op een longontsteking en dat moet je niet proberen op te lossen met huidmiddeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lepel honing wil ook weleens verzachtend werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gorgelen met kamillethee. Je kunt het ook drinken, maar met mate (anders kun je last krijgen van je maagslijmvlies).
Ook goed en lekker met een lepeltje honing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee met honing en een pepermuntje om het te verzachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijm!!! Tijm kan zowel als thee als siroop genomen worden. Wanneer je etherische olie hebt van tijm kan je een compres maken en op je borst leggen. Of mengen met olie en je borst inwrijven, Mijn moeder heeft waarschijnlijk kinkhoest en dit werkt erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verzamel flink wat blaadjes van de weegbree, breed of smalbladig, maak er sap van, en doe er een deel honing bij, breng dit even aan de kook, laat het afkoelen en je hebt een geweldige hoestdrank, ook zeer geschikt voor kinderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een begin om van het hoesten af te komen is door de luchtwegen te ontstressen. Inhaleer de stoom met een warme douche, bad of een bak heet water. De vochtige lucht zal de luchtwegen kalmeren en lost vastzittende hoest op.

Naast het drinken van voldoende water of thee, helpt bepaald soort eten ook tegen de hoest. Eet vooral pittige gerechten, bvb chili pepers. Deze helpen de spieren in de keel te ontspannen en doet zo de pijnlijke hoest afnemen. Wat kriebelhoest doet verzachten is honing. Neem om de paar uur een lepel honing en houd de keel soepel.

Wat echter het hoesten versterkt, is het eten van vette producten, vlees of zuivelproducten. Wie van de hoest af wil doet er goed aan deze producten even te mijden.

Hoewel het gebruik van medicijnen tegen het hoesten in eerste instantie afgeraden wordt, is er wel een uitzondering. Het gebruik van Vicks Vaporub kan zowel kriebelhoest als andere soorten hoest verminderen. Smeer de menthol op de borst, keel en/of rug voor het slapen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt een pijnlijke hoest hebt is het in de regel verstandig om je Huisarts er naar te laten kijken/luisteren.
als het spierpijn achtige klachten in je ribben zijn juist veroorzaakt door het hoesten en dus het anders gebruiken van de spiergroepen op die plek kun je het best gewoon Paracetamol nemen.
Verder verzacht het in je keel om op een dropje te sabbelen of zo'n anti flu snoepje en melkproducten vermijden omdat dat slijmvorming in je keel veroorzaakt en daarmee de hoestprikkel juist toe neemt.