Hoe komt het dat de meeste medicijnen bij mij niet werken?

Van strepsils tot paracetamol tot oogdruppels. Het werkt gewoon NIET, er zijn maar een paar dingen die een klein beetje werken zoals STP-Free voor de hooikoorts maar voor de rest heeft het geen nut. Als ik hoofdpijn heb of ik heb griep moet ik gewoon uitzieken in bed, op de bank, of zelfs achter de computer! Ik begrijp er niks van! Dat vele medicijnen niet werken en een dag achter de PC wel!

Ik weet dat het heel erg dom klinkt maar iedereen zou op deze manier denken als ze dit ontdekken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Van Strepsils is bekend dat ze niets meer doen dan een gewoon snoepje. Paracetamol is ook geen werkzaam middel bij hooikoorts en veel oogdruppels werken evenmin. Zo gaat dat bij de meeste mensen, dus zo bijzonder is dat niet. Bij hooikoorts moet er vaak flink gezocht worden om iets te vinden dat helpt. Overigens is paracetamol lang niet zo'n onschuldig middel als vaak gedacht wordt, dus gewoon uitzieken is heus zo'n slechte optie nog niet. Zeker bij kwalen die vanzelf overgaan, zoals hoofdpijn, verkoudheid etc. zijn medicijnen nutteloos. De reclame belooft veel wat in de praktijk echt niet waargemaakt wordt.

Ik adviseer meestal om het eerst eens met voldoende vochtgebruik te proberen bij een aantal klachten. Met name hoofd- en maagpijn reageren vaak goed op een paar glazen koel water. Je verdunt er ook de histamine mee, de stof die allergische reacties veroorzaakt. De kans is groot dat water daarom de klachten ook bij kwalen als hooikoorts en astma vermindert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat een apotheker de juiste persoon is om jou daar antwoord op te geven. Die hebben daarvoor gestudeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is allemaal in je hoofd jong. Blijkbaar werken ze wel, alleen heb je verleiding nodig zodat je niet steeds aan je 'ziekte' denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zit je momenteel 'gevangen' in het nocebo effect (tegenhanger van de placebo). Want mocht je eens zo een pil slikken dan denk je bij voorbaat al dat hij niet zal werken. Dus jou 'geloof' zal daarmee ook sterker zijn en het effect van de medicijnen teniet doen.
Net zoals iemand die zeer sterk geloofd in genezing ook een grote kans heeft in de genezen (placebo). Dus iemand die geloofd dat het 'nep'medicijn zal werken.

Als je wilt!!! Kan je dit wel ombuigen. Dan moet je zelf gaan leren te geloven dat het medicijn je werkelijk zal gaan helpen. Zeg dan tegen jezelf: Van deze pil ben ik mijn hoofdpijn kwijt.
Geloof dit, zie het voor je dat je met een uur helemaal geen hoofdpijn meer hebt en je weer vollop in het leven staat. Voel die hoofdpijn dan ook weg zijn. Dit zijn visualisatietechnieken.

Hopelijk kan jij je eigen vicieuze cirkel doorbreken.