Ik heb injectie-angst of hoe je dat noemt, ik huil al als ik eraan denk ik wil dit graag achter me laten hoe zal ik dit moeten aanpakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je paarden wel hoort klagen moet je van de drugs afblijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je iets aan deze site. http://www.prikangst.nl/index.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maria16 bedankt voor de site!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan paardenmeisj,ik hoop dat je er iets aan hebt.

Het beste antwoord

zolang je geen injectie hoeft is er geen reden om bang te zijn of om er iets aan te willen doen. maar komt het er van is het handig om je huisarts of je behandelend specialist in te lichten over je angst. zij kunnen je bij het krijgen van een injectie goed ondersteunen zodat je minder bang bent. Wil je echt behandeld worden voor deze angst raad ik je aan een angst therapeut op te zoeken of je daarnaar toe door te laten verwijzen door je huisarts. Een angst therapeut gaat samen met jou kijken welke methode van angst reductie bij jou past.n vervolgens ga je stap voor stap aan de slag om jouw doel te realiseren. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tijdens het prikken kun je je het beste concentreren op bijvoorbeeld je ademhaling, en niet denken aan de prik. Als het om de pijn gaat kan je vragen of het voor verdoofd mag worden met Emla zalf, en als het om een prik in de mond gaat voor bijvoorbeeld een verdoving bij de tandarts kan je vragen of het voor verdoofd mag worden met Xylocaïne. Wat ook helpt is niet te kijken naar de naald op het moment dat je geprikt wordt, en afleiding zoeken. Neem bijvoorbeeld iemand mee waarmee je kan praten voor de afleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen heeft zijn eigen angsten, soms reëel en soms irreëel. Soms functioneel, soms disfunctioneel. Soms hanteerbaar, soms compleet overheersend en daardoor onverdraaglijk.
Als angst je leven beheerst moet je daar wat mee doen. In dit geval zeker, het kan een keer zo ver komen dat je om medische redenen een injectie moet krijgen en dan is het wel zo prettig om die angst dan overwonnen te hebben.
Om je angst te overwinnen, moet je datgene waar je bang voor bent niet uit de weg gaan, maar moet je jezelf er juist mee confronteren. Je kunt daarvoor hulp zoeken. Er zijn een heleboel gespecialiseerde bureaus en therapeuten die je hierbij kunnen helpen. Veel angstbehandelingen worden deels ook vergoed door je verzekeraar.
Google eens op hulp bij fobie om te zien wat er allemaal mogelijk is.
Overleg eens met je huisarts en bel even met je verzekering over de vergoeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het volgende eens te bedenken:

Waarvoor ben je precies zo bang ?
Is het voor de prik, voor de pijn of omdat die naald er zo eng uitziet.

Bedenk dan het volgende:
Je zult ongetwijfeld wel eens een verwonding hebben opgelopen. Je per ongeluk hebben gesneden met een mes of glasscherf of hebben geprikt met een speld of zelfs verwond aan een vel papier (dat kan echt).

Zoiets doet altijd best wel gemeen pijn, maar die pijn gaat meestal ook weer snel over. Als je je nou realiseert dat de pijn die je voelt als je geprikt wordt veel minder is dan de pijn die je voelt bij verwondingen zoals ik hiervoor als voorbeeld heb gegeven dan wordt het toch ineens minder eng.

De dokter of verpleegkundige doet het prikken heel snel en het injectienaaldje is heel dun. Als je niet kijkt hoe het wordt gedaan dan is het voorbij voordat je er erg in hebt.
Vraag het ook nog maar eens aan je vader of moeder of ik geen gelijk heb.

Niet meer bang zijn en zeker niet meer huilen het is echt nergens voor nodig.