Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat zijn risico's van het vaak innemen van melatonine en waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De stof melatonine, wordt van nature al aangemaakt in de pijnappelklier, als deze klier "verzadigd" raakt, oftewel lui, want het hoeft tenslotte zelf geen melatonine meer aan te maken als ik er teveel van zou nemen, moet deze klier dus "ineens" weer al het werk zelf doen maar zal dus waarschijnlijk niet meer goed functioneren. Dit is voor zover ik weet wetenschappelijk niet aangetoont, evenals van het inemen ervan niet is aangetoond dat het je helpt (dacht ik). Zo is het globaal een beetje, hoop dat je er wat aan hebt. Ik gebruik het zelf ook, maar enkel heel af en toe, wanneer ik merk dat ik minder goed slaap, of kortere nachten heb. Je kan ze dus ook beter niet oneindig slikken, wat trouwens voor al dat soort dingen geldt.

Je kunt het idee krijgen dat je ze nodig hebt om te kunnen slapen, en als je ze dan niet bij je hebt, bevestigd worden in die gedachte doordat je urenlang ligt te tobben. Een soort psychische afhankelijkheid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100