Wat is nu echt een goede althernatieve geneeswijze methode?

Wat werkt nu echt goed?

Toegevoegd na 10 minuten:
Welke ervaringen zijn er bekend en voor welke klachten?

Toegevoegd na 17 uur:
Na mijn eerste zwangerschap is mijn lichaam in zn geheel ontregelt. Kreeg een auto immuunziekte (schildklier) en hierbij allemaal kwalen. (ogen, lever, spieren, gewrichten) Ik ben momenteel stabiel met de waarden. (ik loop bij een internist, oogarts) Ik heb het idee dat mijn lichaam in zn geheel ontregelt is en wil het nu proberen te herstellen. Zodat het weer in balans komt zodat ik van al die vage klachten af kan komen. Zodoende mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag is erg algemeen gesteld. Je kan beter de vraag toespitsen op de klachten.

Het beste antwoord

Ik kom al jaren bij een natuurarts, na zeer teleurstellende ervaringen bij de reguliere artsen.
na 35 jaar zoeken konden ze niets bij me vinden.
Na een half uur bij een natuurarts, was het lek boven, hij beschreef exact mijn klachten van de afgelopen jaren.
Klachten die allemaal direct en indirect te maken hadden met mijn ziekte.
( opgezocht op internet)
Op basis van voedingssupplementen en kruidenextracten was ik na 5 weken genezen.
Toen ik na jaren opnieuw weer vreemde en heel vervelende klachten kreeg en opnieuw mijn huisarts er niets aan kon doen en ook niet wist wat ik had, ben ik opnieuw teruggegaan naar een natuurarts, dat was inmiddels een ander, toen bleek ik al jaren lang de ziekte van LYME te hebben, hierdoor kan je ontstekingen krijgen aan al je organen, je ogen, keel ,gewrichten, spieraanhechtingen, je hartspier enz.
van 8 klachten zijn er inmiddels 7 genezen.
Opnieuw door supplementen en kruiden.
Een natuurarts, geneest het hele lichaam( holistisch).

Toegevoegd na 19 uur:
Maak een afspraak met een goede natuurarts en vraag hem naar de mogelijkheden.
Als ik je toevoeging zo lees, zijn er zeker mogelijkheden.
Een goede natuurarts, vertelt je ook als dat niet zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ik je niet vertellen, want ik kan het je niet uitleggen, dan zou ik iets verkeerd kunnen zeggen en de tegenstanders hier op g.v. volgen al deze vraag.
Dus een verkeerd woord.........

Andere antwoorden (11)

Daar valt geen antwoord op te geven, want hoe definieer je 'goed'? Veel alternatieve methodes hebben geen 'bewezen werking', maar dat neemt niet weg dat mensen zich er goed/beter door kunnen voelen, om welke reden dan ook.
Daarnaast kan het per persoon verschillen, de ene methode zal je misschien aanspreken, de andere niet, dus dan is die eerste per definitie al beter (voor jou).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede ervaringen gezien met NLP bij psychische klachten geen wondermiddel natuurlijk voor zwaar psychotische mensen.
13 jaar geleden
Ik zelf heb goede ervaringen met acupunctuur het heeft me in twee maanden van een jarenlange slepende rugpijn met uitstaling naar mijn rechter bovenbeen afgeholpen die zo erg was dat ik geen tas met boodschapen naar huis kon dragen en waarvoor ik in de ziektewet zat.Raiki heeft mij geholpen nadat ik een pan kokend water over mijn voet had gekregen er zaten blaren op die groter als rijksdaalders waren en zoveel pijn deden dat kan ik niet beschijven na 5minuten raiki liep ik weer als een kip en voelde er niets meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Homeopathie schijnt erg goed te werken bij kinderen.
Maar niet bij die van mij.

Misschien hebben die de ingebakken scepsis van hun moeder mee ingebakken gekregen :-)

PS: En ik had er nog wel een cursus voor gevolgd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaringen met het genezen van ziektes en kwalen is niet naar 'behoren'. Wél heb ik goede ervaringen met het opbouwen van immuniteit en weerstand. De middelen en hoeveelheden zijn vaak erg persoonlijk. Ik zou eerst info inwinnen via Google en dan evt. met huisarts of apotheker bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alternatief geeft een soft idee. Je kunt spreken over aditatieve (aanvullende)behandelwijzen. Daarnaast is het dat verschillende wijzen ook bij verschillende mensen ook een ander resultaat opleveren. Toch is bv. acupuntuur een middel wat goed kan aanvullen. In China heb je ziekenhuizen waar zowel traditionele geneeskunde als acupunctuur in universitaire klinieken worden gehanteerd. Jouw tweede vraag is lastig te beantwoorden maar juist met die acupunctuur heb ik wisselende ervaringen. Bij migraine hielp het niet maar bv wel bij stressbehandeling doordat mijn energie ontregeld was. Ik heb weinig op met magnetisme wat juist bij een ander weer kan helpen. Verder lopen er mensen rond die vinden dat ze vanalles kunnen maar erge prutsers zijn en ook behandelaars met hun hart op de goede plek en met behalen van mooie resultaten. De enige manier om erachter te komen is ervaren en achterhalen of er ervaringen bekend zijn bij behandelaars.
Daarnaast vind ik dat met klachten ook zeker naar de traditionele geneeskunde primair betrokken wordt. Geen mens wil nog een Silvia Millekamp-situatie zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van accupunctuur is de werking in sommige situaties wetenschappelijk aangetoond.
ik meen dat het ging om pijnklachten na tandartsbehandelingen, en om het herstellen na narcose.

ik spreek trouwens liever van complementaire geneeswijze.
13 jaar geleden
Ik heb ook baat gehad en nog bij alternatieve geneeswijze
De artsen staan er nog steeds capties over,en de farmaceutische industrie verdient er niks aan,dus die vinden dit helemaal niet goed.En wat Sylvia Millecam betreft wilde dit zelf,en vond het erg als de borst geamputeerd werd,ze was trots op haar lichaam.Als de arts adviseert opereren ,moet je dat natuurlijk doen.Maar daarvoor en daarna kun je zelf veel met deze geneeswijzen doen.
Via internet kun je er veel over lezen ,wat voor jou de beste oplossing is.Als ik me weer een dag rot voelt en down,neem ik zelf hoog gedoseerde vitamine C,en levertraancapsules.Er zijn ook capsule voor je gewrichten
en spieren wat soepeler te houden.Je kunt het altijd proberen(omdat het vage klachten zijn.Het is best mogenlijk dat er te veel ijzer in je lichaam zit,en daar kun je je ook niet zo prettig onder voelen, daar zijn
homeopatische middelen voor die ijzer binden en het uit je lichaam halen.Ik zeg niet dat je nooit meer naar een dokter moet(dat moet je zeker wel )maar al voel je je maar voor de helft wat beter is dat meegenomen door die alternatieve geneeswijze.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is Silvia millekamp (dacht ik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kan je een arts in jouw regio zoeken`die zich bezighoudt met complementaire of alternatieve geneeswijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een groot aanbod aan doeltreffende therapieën. In jouw situatie is o.a. acupunctuur een aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mindfulness schijnt goed te zijn tegen lichamelijk en geestelijke kwalen.
Lees even onderstaand artikel. Zeer de moeite waard!