Hoe werkt het eigen risico van een zorgverzekering?

Het wettelijke eigen risico bedraagt 160 euro, maar wat betekent dat? Moet ik dan als ik voor 100 euro naar de huisarts moet dat zelf betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De huisarts valt NIET onder eigen risico.
Medicijnen wel...ziekenhuis bezoek ook.
Derhalve: Die 160 euro wordt geïnd voor medicijn verbruik en voor bezoeken aan specialisten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De eerste 165 euro,die je b.v. aan medicijnen besteed,zijn voor eigen rekening. De zorgverzekeraar zal je daarvoor een nota sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles behalve de huisarts wordt je in rekening gebracht per kalenderjaar totdat de € 160 is bereikt. Niet de kosten die uit de aanvullende verzekering worden gedekt.