Kan je uwv een schade vergoeding eisen?wanneer zei x op x fouten maken ,waardoor ik financieel de dupe word?geen rekening kan betalen enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

hoi
maak eens gebruik van deze site om een klacht in te dienen, ze bekijken je klacht en je word uitgenodigd voor een gesprek, zijn je klachten gegrond zou je een vergoeding aan kunnen vragen..

http://www.uwv.nl/overuwv/contact/kantoren_en_adressen/index.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bezwaren indienen is beter denk ik. Aangetekend, dat wel!!
Als je inderdaad voortdurend de dupe wordt van hun fouten, dan zou ik dat eens even op een rijtje zetten, een scherpe bezwaarbrief schrijven, en die aangetekend versturen naar zowel de behandelaar van jouw zaken, als de directie of het klachtencentrum of zo....

ik zou er zéker niet mee blijven lopen. Maar een schade vergoeding is moeilijker in Nederland. Toch kreeg ik toen achteraf gelijk, en ik kreeg toen die hele berg geld waar ik wel degelijk recht op had gehad, eerder al.

dus soms heeft het nut hoor, erachteraan rennen, zwaaiend met een bezem! (nou ja, bezwaarschrift dan.)

succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
* Als je er trouwens alleen niet uitkomt, kun je nog aankloppen bij stichting MEE. Die mensen komen je dan helpen. Ze heten niet voor niks MEE. Ze denken letterlijk met je mee over problemen, en hebben vaak briljante ideeen over hoe verder te gaan, en kennen de routes om je gelijk te halen.

http://www.mee.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik denk datje aan het kortste einde trekt.
in hun papieren staat o.a. dat ze eerst alles moeten uitzoeken en bla bla bla, woorden waar jij geen snars aan hebt, maar door het uwv kom je helaas in de problemen en niemand die je dan eruit helpt en hun al helemaal niet.
zorg dat je een appeltje voor de dorst hebt, want zolang je met het uwv te maken heb, zal je in de shit blijven/komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inventariseer uw klachten.
Maak een verslag van feiten en gebeurtenissen
in chronologische volgorde.
Zorg dat u deze feiten op schrift heeft.

De eerste aangewezen instantie mbt uw klachten
is de UWV zelf. Die moet u in eerste instantie de gelegenheid geven om zich te verweren om indien mogelijk u tegemoet kunnen komen in uw klachten.

Mocht u geen genoegen nemen met het resultaat van het verweer van het UWV dan kunt u de eerder omschreven klachten voorleggen aan een scala van instanties die
eerder beschreven zijn.

U kunt overwegen uw vakbond,
een ombudsman, of de media in te schakelen.
Die smullen er van als ze groot onrecht aan de kaak kunnen stellen.

Bedenk dat indien u in uw recht staat,
u een groot uitvoerend orgaan groot moet aanpakken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Indien u het recht aan uw zijde krijgt,
kunt u schadevergoeding eisen.
(of u dat krijgt is een tweede)