onze lasten zijn te hoog!...kan ik een bijzondere bijstand aanvragen?

wij hebben een koophuis ,door eerst een burnout en daarna wegens overcompleet moest mijn man vervroegd opstappen als leraar,..wij hebben een gezamelijke uitkering van in totaal 1700 euro daarvan gaat er netto 7oo euro naar de hypotheek aflossing,..ikzelf ben chronisch ziek en kan hierdoor geen passend werk vinden,ik krijg momenteel geen uitkering!...kan mijn man een aanvulling krijgen op zijn uitkering?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet niet met hoeveel personen je daarvan moet leven; maar als je 1000 euro overhoudt als je hypotheek al betaald is, is nog niet zo slecht. Ik vrees dat het op bezuinigen aankomt. Toegevoegd na 8 minuten: Het wordt waarschijnlijk een kwestie van; abonnementen de deur uit, geen autorijden als het niet strikt noodzakelijk is, voordelig boodschappen doen, geen kleding aanschaffen als het niet uiterst nodig is; je was aan de lijn drogen en bezuinigen op stookkosten etc, etc.

Als je een eigen huis hebt heb je ook vermogen en in principe zul je dat eerst moeten aanspreken voor je recht hebt op (bijzondere bijstand). Afhankelijk van hoeveel overwaarde je in je huis hebt zitten kun je toch recht hebben op bijzondere bijstand. Meer informatie kun je op onderstaande site vinden. Toegevoegd na 24 minuten: Als toevoeging, bijzondere bijstand is alleen voor bijzondere kosten, dus niet omdat je structureel niet rond kunt komen. In dat geval zit er niets anders op dan dat of je man of jij weer aan het werk gaat of dat jullie minder gaan uitgeven. 1700 netto per maand is zeker niet slecht. Sterker nog, 1700 netto per maand is bovenmodaal. Modaal maandsalaris netto is namelijk (inclusief vakantie toeslag € 1614,96). Oftewel, veel mensen die 40 uur in de week werken moeten met minder rondkomen dan jullie.

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/ongeveer-ge...
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/544

Ja dat zijn vervelend zaken. Je kunt overwegen je huis te verkopen en een goedkoper huis te zoeken. Ver wordt het bezuinigen. 1.700 is geen slecht inkomen veel mensen moeten met minder toe. Kijk eens kritisch naar je uitgaven. Wat je vroeger normaal vond kan je misschien wel missen. Je kunt de auto verkopen. Goedkoper eten. Kijk zelf maar eens

Het bijstandsniveau voor partners ligt op 1140 euro ongeveer. Jullie zitten daat nog een behoorlijk stuk boven. het enige wat de soc.dienst zal voorstellen is een lening op de overwaarde van uw huis. Dus van de ene kant, helaas voor u, van de andere kant, wees blij dat je niet in aanmerking komtvoor een extra uitkering, want dan zou je echt weinig inkomen hebben

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100