China heeft veel meer tegoed dan schuld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk :
Lichtenstein
San Marino

Maar deze zijn niet openbaar, dus zullen we het niet kunnen verifieren.

Landen met veel olieinkomsten, hebben ook schulden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder staatsschuld ? nee
Er zijn wel landen wiens schuld is kwijtgescholden omdat ze het nooit zouden kunnen terugbetalen ( derde wereld)
En er zijn een groot aantal welvarende laden wiens schuld groter is dan het jaarlijks BNP
lijstje: link

Toegevoegd na 6 minuten:
Lijstje van schuld % tov Bruto Nationaal Product

Toegevoegd na 14 minuten:
China heeft een lage staatschuld , maar dat hebben meerdere absoluut arme landen: zelfs Haïti !

Het enige land een positief saldo zou kunnen hebben is Brunei een oliestaatje in de buurt van Sarawa-Maleisië
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed en duidelijk antwoord. Die min begrijp ik niet
Ik neem aan dat je de landen bedoelt die geen externe schulden hebben.
Dat zijn: Brunei, Liechtenstein en Macau, volgens de link.
(Overigens is de informatie al wel een paar jaar oud.