hoelang blijf je bkr genoteerd en om welke redenen

ik heb tot ongeveer een half jaar geleden structureel betalingsachterstanden gehad oplopend tot brieven van deurwaarders hoelang blijft dit schedelijk genoteerd bij het bkr voor b.v. een hypotheek

Toegevoegd na 1 minuut:
ik ben 22 btw en heb best wel last van dislectie dus sorie voor de spelling

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er bestaat een verschil tussen geregistreerd en gecodeerd. Geregistreerd: iedereen met een lening boven (ik meen) 25.000 euro, een mobiel telefoon abonnement, een creditcard. Gecodeerd: mensen die meermaals achterstallig zijn geweest met betalen van leningen en schulden. Ik vermoed dat jij in je vraag bedoeld gecodeerd, verander dat aub in de vraag anders krijg je antwoorden waar je niets aan hebt. Een registratie van een lening vervalt direct nadat je de lening hebt terugbetaald. Dat antwoord wil je niet horen denk ik omdat dit verwarring gaat opleveren.

Het beste antwoord

als jij al je schulden hebt betaald dan moet het bedrijf waar jij aan betaald hebt dit doorgeven bij het BKR .
Je kunt zelf ook bij het BKR opvragen of er nog bedrijven zijn die dit niet gedaan/vergeten zijn en die bedrijven alsnog vragen dit te doen.

Wij hebben het ook meegemaakt. Wij hadden een bankstel gekocht via comfortcard, en hadden al alles betaald. Wij wilden 5 jaar later een hypotheek afsluiten maar de bank deed moeilijk omdat comfortcard vergeten was te melden dat we alles betaald hadden.Wij hebben toen contact opgenomen met comfortcard en die hebben alsnog bij BKR doorgegeven dat wij schuldenvrij zijn.

Dus als alles betaald is dan krijg je gewoon een hypotheek.

Het wordt wel moeilijker als je in de schuldsanering hebt gezeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vijfjaar blijf je geregistreerd. Zie onderstaande link hierin vind je veel meer over de BKR.
ronron1212