Waar kan je iemand vinden die echt verstand heeft van zaken die met het UWV en PGGM te maken hebben?

Ik heb continu weer problemen met uitkeringen en dergelijke. Voornamelijk omdat ik zelf te veel mijn best heb gedaan om te kunnen werken. En dan volledig over mijn grenzen ben gegaan waardoor ik weer ziek uit viel.

Ik kan totaal niet overzien hoe het nu gaat en heb voor de 2e keer volgens PGGM een schuld van €3000 bij hen.
Zelfs als ik het UWV bel of laat bellen dan krijgen we steeds weer een ander antwoord of een door verwijzing naar iemand die er helemaal niks over weet te zeggen.
Voornamelijk omdat het binnen het UWV continu veranderd.
Dus weet iemand waar ik de juiste mensen kan vinden die mij hier echt mee kunnen helpen en er tijd voor hebben? (kost wel wat meer tijd dan een half uurtje) (dat geven ze bij het juridisch loket.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken je probleem helemaal. Kan je helaas niet van advies dienen. Héél veel sterkte!

Het beste antwoord

Voor zover ik weet, wordt de premiebetaling tijdens de ziekteperiode overgenomen door de werkgever. d.w.z tijdens het eerste jaar. Daarna bestaat er een instantie die de pensioenpremie voor een deel overneemt, maar dat moet je zelf aanvragen. De FVP.

Zoals ik het zie, is er onduidelijkheid over de toekenning van uitkeringen en over de data. Waarschijnlijk omdat je je niet volledig door de arbeidsadviseur en de arts van het UWV hebt laten begeleiden.

Dit is een vrij ingewikkelde materie, maar niet echt moeilijk.

Als je lid van de vakbond bent, kun je naar het spreekuur gaan, en dan alle bewijzen van data en ziektemeldingen en bewijzen van weer in diensttreden, salarisstrookjes, meenemen.

Ben je geen lid van de vakbond dan via de rechtswinkel een goede advocaat voor deze kwestie vragen.

Een jaar of twintig geleden, heb ik het voor mezelf ook uitgeplozen.

Kijk eerst eens even naar het FVP verhaal, die kunnen dan je premiebetaling van het pensioen overnemen.
Bel het PGGM en vertel dat je daarmee doende bent.

Ik heb destijds een heel precieze brief naar de juridische afdeling gestuurd. Helpdeskmedewerkers zijn soms niet volledig op de hoogte.

Voor jou is het zaak, dat je alle data op een rijtje zet, met bewijzen.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je bij een werkgever in dienst bent kan je geen schuld hebben bij PGGM. Ik zou een langs gaan bij een wetswinkel
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de vraag wel gelezen?
ronron1212
13 jaar geleden
Jij ook?
Het beste kunt u eerst eens een afspraak maken bij het UWV, voor een persoonlijk gesprek. Neem al uw papierwerk mee en spreek uw zaak door. Zo'n persoonlijk gesprek levert meestal veel meer op, dan een telefoontje.

U heeft een probleem met het UWV, dan kunt u het beste ook bij hun aankloppen. Nu naar juridisch loket gaan heeft niet zoveel zin, omdat UWV de regels veel beter kan uitleggen en de zaak kan beoordelen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als je daar continu problemen mee hebt is het mogelijk raadzaam een coach te nemen die je in de teugels houdt opdat je niet weer overtraind in het veld verschijnt en je premie bij de PGGM niet betalen kunt. Als het om een pensioen/ levensverzekering gaat bestaat overigens altijd de mogelijkheid je uit te laten kopen.
Het doet een beetje denken aan een baan krijgen en een duur huis huren en dan de huur niet kunnen opbrengen als het loon wegvalt. Natuurlijk is dat laatste het gevolg van het overtraind zijn (om de vergelijking vast te houden) maar tussen dit en het huren van een te duur huis is weer geen verband dus ik schat je kans vrij klein in dat PGGM je de huur van je oude dag kwijt zal schelden.
Je kan voorstellen het deel van je oude dag via afbetaling te kopen.
Dat lijkt me het beste op grond van de door jou verstrekte informatie.