hoe kan ik als client van een ggz instelling reiskosten declareren?

ik ben cliënt bij een ggz instelling. Van huis uit ga ik er geregeld naar toe om onder andere gesprekken te voeren. ?Nu heeft de verzekering laten weten dat ze die reiskosten niet vergoeden. Via de belasting kan dat wel maar hoe gaat dat in zijn werk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je mag de reiskosten die je extra maakt, aftrekken van de belasting. Op de website van de belastingdienst vind je hoe dat in zijn werk gaat. Hier vind je ook een rekenhulp. Je kunt dus niet de daadwerkelijke kosten declareren, de kosten die je maakt worden in mindering gebracht op je inkomen en daarover hoef je geen belasting te betalen.

Bronnen:
http://www.belastingdienst.nl/particulier/...

Als de gesprekken door of onder begeleiding van een arts plaatsvinden is vervoer van een zieke of gehandicapte aftrekbaar indien deze met andere kosten een inkomensdrempel overschrijden en dan nog alleen het meerdere en op een bepaalde manier. Daarvan is dan in de regel circa 1/3 terug te krijgen, maar drempel wordt niet gemakkelijk gehaald. Alleen als er belasting is ingehouden, bij voorbeeld op loon of uitkering, is er wat terug krijgen. Dat is dus het belastingaspect. Er zijn misschien nog ander mogelijkheden, ook qua informatie, maar daar wordt niet naar gevraagd.

Je kunt bij de belastingaangifte je reiskosten opvoeren als ziektekosten. Je totale ziektekosten moeten dan wel een bepaalde drempel overschrijden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100