wat betekent overwerk nominaal op je loonstrook wat zijn de voor en nadelen hier van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

Ligt aan de regelingen van het bedrijf. Het ene bedrijf compenseert de hoger belasting met extra uren. Als ze dat niet doen schiet je er niet veel mee op. Uren voor uren
is in dit geval dan beter tenzij je de centen hard nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nominaal = in geldwaarde uitgedrukt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordeel van overuren: je inkomsten worden iets hoger.
Nadeel van overuren: je betaalt er veel meer belasting over dan over de normale uren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je parttime werkt moet je overuren als extra uren uit laten betalen i.p.v.overuren, dan houd je meer over, mits je onder de 38 uur blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zeggen vaak dat ze geen zin hebben om over te werken, omdat er zo veel meer belasting vanaf gaat dan bij gewone uren. Maar ik denk altijd maar: ik had die avond ook voor de tv kunnen gaan hangen of iets anders nutteloos kunnen doen, maar nu heb ik toch mooi wat extra's verdiend bovenop mijn vaste maandelijkse inkomen. En dan plan ik wat ik daar voor leuks van ga doen.