Is men verplicht een copie van zowel identiteitsbewijs als van loonstrook achter te laten wanneer daarom gevraagd wordt?

De laatste tijd wordt er door met name het radioprogramma Argos veel aandacht besteed aan misbruik van gegevens. Vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou niet weten waarvoor je een kopie van een loonstrookje achter zou moeten laten.

Sommige hotels oid vragen wel een kopie van het legitimatiebewijs en zelfs dat is men officieel niet verplicht achter te laten bij de balie. Dus nee: ik kan me niet voorstellen dat het verplicht is een kopie van zowel identiteitsbewijs als van een loonstrookje achter te laten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Uiteraard heb ik het hier niet over de kopie van het legitimatiebewijs dat een werkgever in het archief heeft. De werkgever is daartoe verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ligt eraan waarvoor. Als je een huis koopt bijvoorbeeld wel. Als je lid wilt worden van een videotheek voldoet doorgaans een recente telefoonrekening of dag afschrift. Een loonstrook wordt dan niet zo snel gevraagd. En het is zeker niet verplicht. Met deze gegevens kan je een hoop schade aanrichten als het in verkeerde handen komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft alleen maar een kopie van een legitimatie achter te laten als dat wettelijk verplicht is of als men garantie wil hebben de juiste persoon voorzich te hebben auto verhuur hotel enz Een loon strook is alleen voor een lening of hypotheek meestal dus bank
ronron1212