Hoe kan het dat het geld na 3 dagen nog niet op rekening staat ?

We hebben wat verkocht via marktplaats en de kopers hebben volgens hun geld bal gestort, maar we hebben het na 3 dagen nog niet ontvangen, hoe kan dat ?

Als een koper nu geld stort, krijgen we dat niet direct op de rekening te zien ?

En is het zo, dat de overschrijvingen net verwerkt worden op zondag ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
sterredag
13 jaar geleden
Eventueel laten checken of het rekeningnummer wel klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt toch maar 1 keer in de maand een afschrijving?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@wouter: als je op slinkse wijze extra rente vangen lui vindt, geef ik je gelijk
capthavoc
13 jaar geleden
het kan soms 5 dagen duren maar vraag desnoods even of je het over verschillende banken hebt dat speelt soms een rol
en inderdaad weekend er tussen ?

Antwoorden (6)

Als het met internetbankieren is overgemaakt, zou het op dezelfde dag nog bij jou moeten verschijnen. Ouderwetste papieren overboekingen duren (dagen) langer.
Ik zou niets versturen tot je het geld werkelijk op je rekening hebt.
Utrecht
13 jaar geleden
Het geld zou direct op je rekening moeten staan en anders toch wel de volgende dag. Banken verwerken zo en zo elke avond de mutaties
ronron1212
13 jaar geleden
in de weekende weken de banken niet, en dan ligt het ook aan de overschrijving tussen de banken
als het dezelfde bank is staat het vaak dezelfde dag er al op
maar wacht nog af tot dinsdag heb je het dan nog niet neem contact op met deze mensen en anders met marktplaats en meld dit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeggen en daadwerkelijk doen is een groot verschil. Misschien dat ze een betaalbewijs kunnen mailen? Gewoon een printscreen van de overboeking. Da's zo gepiept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag even of het juiste bankrekeningnr is ingevuld.
Met internetbankieren had het geld al op je rekening moeten staan.
Tenzij je net de pech hebt dat het weekend er tussen zit.
Of het is met een gewone overschrijvingskaart gedaan.
In het slechtste geval kun je met oplichters te maken hebben.
Ik zou gewoon nog een dag afwachten,maar een mailtje sturen naar de desbetreffende persoon kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben bang,dat je er naar kunt fluiten. Als mijn dame gaat winkelen en ze koopt een mooie nieuwe bloes en betaalt die met haar pas, kan ik haar al bij haar thuiskomst vertellen,waar ze die bloes heeft gekocht en wat ze er voor heeft betaald.