Piercing in of niet? sta ik in mijn recht?

Ik heb een tongpiercing laten zetten en nu wil mijn werkgever mijn verbieden om deze tijdens het werk te dragen.
Ik heb altijd gedacht dat je alleen geen piercings of tattoos mag hebben die in het zicht worden gedragen.
Nu zie je bij mijn de piercing niet omdat hij vrij ver naar achteren zit en ik heb een kleine overbeet waardoor je hem ook niet ziet.

Wie kan mijn vertellen of ik in mijn recht sta of niet?! Ik heb heel internet afgespeurd maar ik kom er niet zo goed uit...

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Jij mag zelf weten wat je doet, maar idd wat bovenstaande zegt. zou ik je aanraden.

Op je werk uitdoen klinkt inderdaad makkelijk, het enige probleem is dat de tong vrij snel dichtgroeit. Toen ik toerisme studeerde moest ik hem ook uit. Dat wilde ik niet dus in plaats van dat ik hem uit deed kocht ik een doorzichtig bolletje voor op de bovenkant. Deze zie je nl bijna niet. Maar ik zou ook je baas uitleggen wat je hierboven in je vraag beschrijft, dat je hem zowiezo niet ziet behalve als jij je tong uitsteekt. Tenzij je een heel apart beroep heb zal je dat vast niet doen op je werk. Lekker inhouden. Je ziet hem toch niet.

wat voor werk doe je? ik kan me voorstellen als je een representatieve functie hebt, dat je werkgever het niet gepast vindt. of je in je recht staat weet ik niet. kan me niet voorstellen dat je werkgever je hierom zou ontslaan als hij/zij verder helemaal tevreden over je is. het kan de spreekwoordelijke druppel zijn om je uit het bedrijf te gooien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100