Hoe kom je er achter dat iemand een rijbewijs heeft?

Hoe kom je er achter dat iemand een rijbewijs heeft maar hem momenteel niet kan laten zien omdat hij in aanvraag is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.4K

Antwoorden (5)

Ha, die Gast25529;

Een particulier kan dat niet zomaar controleren. De pliesie heeft wel toegang tot alle gegevens omtrent rijbewijzen. Aan de hand van iemands ID-gegevens kunnen zij controleren of die persoon een geldig rijbewijs heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan zijn rijgedrag. En wat bovenstaande zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarvoor zou een rijbewijs in aanvraag zijn
is hij pas geslaagd dan kan hij wel laten zien dat hij geslaagd is en zo niet klopt het verhaal niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies! Een cijferlijstje bijvoorbeeld.
je heb een rijbewijs als je het kan laten zien, zit je te wachten op een nieuw exemplaar dan heb je een bewijs van de gemeente. Ben je het rijbewijs kwijt dan heb je een document van de politie. Kortom als iemand geen rijbewijs kan laten zien ga er dan vanuit dat het niet in orde is om gezeur te voorkomen. Een particulier heeft geen toegang tot gegevens uit het rijbewijsregister.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand het rijbewijs niet kan laten zien, heeft ie geen rijbewijs, ofwel het is ingevorderd door de politie.
Het kan ook zijn dat het verloren is, maar dan zou hij of zij in ieder geval dát moeten kunnen aantonen.

Pas maar op met meerijden met iemand waarvan je niet zeker weet dat het in orde is.
Als het in aanvraag is, omdat hij / zij net geslaagd is, mag hij / zij nog steeds niet rijden en is dus niet verzekerd, ook niet voor de passagiers.
Mocht er iets ergs gebeuren dan heb je dat, maar dan heb je de financieele trammelant er ook nog bij.