Ik heb in 2011 mijn HBO studie afgerond, heb hier 5 jaar over gedaan. Kan ik nog lenen bij de DUO als ik nu een masteropleiding wil gaan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De mogelijkheid om voor je studie te lenen start op het moment dat je begint met een HBO of WO studie. Je hebt recht op studiefinanciering en dus op een studielening, ook als je in de tussentijd je studie stopzet. Na deHBO studie is er nog 3 jaar recht op lenen. Voor jou zou er dus nog gedurende 3 jaren geleend kunnen worden.

Toegevoegd na 14 uur:
Waarschijnlijk moet de driejarige leenfase ingaan aansluitend aan je eerst studie. Dat zou betekenen dat er vanaf (medio) 2014 niets meer te lenen valt. Informeer hiervoor bij DUO.
fisbel
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
De driejarige leenfase is aansluitend op de eerste studie.
http://www.duo.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=345,E=0000000000041210929,K=4036,Sxi=10,Case=obj(3546),ts=OcwDuoNew