Mag je personeel op de werkvloer een pasje met tips overhandigen?

Ik kom in best veel winkels/ horecagelegenheden en zie vaak dat personeel een slechte houding aannemen, nu wil ik een pasje maken met een paar krachtige tips op creditcard formaat. Mag je deze aan personeel overhandigen onder werktijd?

Toegevoegd na 14 uur:
Voor alle duidelijkheid; het gaat hierbij om tips rondom de anatomische houding. Dus om de meest voorkomende klachten te voorkomen in nek, rug, schouders en knieën. Hoe de houding zal zijn omtrent het gedrag of als bv. de bedrijfskleding gestreken is, vind ik niet zo belangrijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zo'n pasje met tips aanbieden mag natuurlijk altijd. Het staat voor de persoon, aan wie je het aanbiedt, vervolgens ook vrij, of hij het wel aannemen of niet. Echter lijkt mij, dat de meeste mensen wel open zullen staan voor een paar goede tips.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Als jij de werkgever bent, natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat mag gerust maar of de mensen ervan gediend zijn weet ik niet
ik zou zoiets hebben van bemoei je met je eigen zaken en hou je troep bij je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja tuurlijk mag dat, maar je moet er inderdaad rekening mee houden dat niet iedereen blij is om te horen wat hij/zij fout doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag altijd iets aanbieden wat voor verbetering zorgt alleen ...accepteert die persoon het ook.
als ik in een horeca ben en er staat mij iets niet aan bespreek ik het ter plaatse met of die persoon of met de eigenaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt zoiets bemoeizuchtig, maar het mag wel.
Ik zou eerder de bedrijfsleider informeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er eigenlijk van uit dat je dat doet met het oogmerk om er dan meteen ook reclame op te zetten voor je bedrijf. In dat geval mag een winkel of horecagelegenheid je de deur wijzen. Als het zonder reclame is, kan ik me nog voorstellen dat de bedrijfsleider het niet wil hebben.

Misschien kun je beter eerst met de baas of de arbo-deskundige overleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik erger me ook zo vaak, maar om ze nou kaartjes met tips te gaan geven? Je kunt wel verwachten dat als je de eerst volgende keer daar weer komt de bedrijfsleider en/of chef naar je toe komt. Hij/zij zal waarschijnlijk zeggen dat ze daar niet van gediend zijn. Een tip, bijna elke winkel heeft een website waar je je klacht kwijt kunt, heb ik ook al eens gedaan. Voor cafés is dit natuurlijk wat moeilijker, spreek ze persoonlijk aan zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, de lichaamshouding van het personeel, hij bedoelt niet dat ze brutaal zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wok
Ja dat mag..
Maar ik denk dat je dan beter naar de bedrijfsleider kunt stappen, en deze wijzen op een cursus 'verkoophouding' voor zijn personeel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet vanzelfsprekend. Hoe goed bedoeld ook, dit is net zoiets als in een winkel gaan staan flyeren. Voor je eigen zaak, voor de hongerige babywalvissen, voor dat leuke festival, voor een stakingsoproep etc. Of dat mag, ligt puur aan de eigenaar (of in het geval van een keten, het beleid van het management) van de winkel.

Maar als je een praatje maakt met het personeel, houdt natuurlijk niets je tegen om mondeling wat tips te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je verstand hebt van werkhouding (fysiek) dan kun je beter contact opnemen met de leidinggevende of de eigenaar. Je vertelt hem/haar wat jou opvalt en of de eigenaar zich bewust is van de lichamelijke gevolgen voor het personeel. Daarnaast zal hij hier op langere termijn last van kunnen hebben omdat hij de kosten betaalt voor ziekteverzuim.
Helemaal mooi als dit je beroep is want dan heb je 2 vliegen in 1 klap. Als dat niet zo is, kun je misschien een bekende van je die fysiotherapeut oid is, een tip geven op welk gebied er klanten zat te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom het niet zo mogen. Ik vind het alleen nogal bemoeizuchtig. Als ik personeel zou zijn dan zou ik je een oud wijf vinden en mij afvragen waar je je mee bemoeit.

Om dat te voorkomen zou ik eerst contact opnemen met de werkgever en het een en ander bespreken. Je zou dan aan de werkgever de kaartjes kunnen geven en deze door de werkgever laten uitreiken. De manier waarop jij het voorstelt zou ik zeker niet doen!