Als je een paar miljoen euro's bezit in contanten of bezittingen......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vermogend ben je als je van de opbrengst van je bezittingen je dagelijkse leven kunt bekostigen.
( rijk ben je daarentegen als je je rijk voelt !).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn idee van vermogend is als je kan doen wat je wilt zonder dat je je zorgen hoeft te maken of je het wel kunt betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is geen eenduidige definie voor. Ik dacht dat ik best vermogend was, want ik vind dat ik het goed heb.
Maar ik ben absoluut niet rijk of machtig of invloedrijk...
Hieronder wat definities:

vermogend
1 rijk; 2 machtig, invloedrijk '
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/vermogend

vermogend
gefortuneerd, bemiddeld, gegoed, puissant, rijk invloedrijk, machtig, potent '
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/vermoge

vermogend
1) Bemiddeld 2) Draagkrachtig 3) Gefortuneerd 4) Gegoed 5) Gesitueerd 6) Kapitaalkrachtig 7) Machtig 8) Niet onbemiddeld 9) Opulent 10) Potent 11) Puissant 12) Rijk 13) Welgesteld 14) Welvarend 15) Zeer rijk '
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie vermogend zijn als,
als je gezond bent en je je zelf normaal kunt voortbewegen
en ze allemaal op alfabetische volgorde hebt leggen in
je bovenkamer .
daar kan geen vermogen tegenop
maar je hebt dan wel de mogelijkheid om een vermogen
bij elkaar proberen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen bedoelt men, dat je dan toch minstens een paar miljoen op de bank hebt staan, naast het bezit van een gigavilla in het Gooi, een 2e huis in Frankrijk, een toffe zeilboot, flink wat aandelen links en rechts bij gezonde bedrijven en wellicht meer .
Zelf acht ik iemand vermogend als hij/zij persoonlijke kwaliteiten bezit zoals bijvoorbeeld : zelfredzaamheid, creativiteit, humaniteit, het kunnen relativeren enzovoort.
Ik denk dat veel meer mensen dit zo vinden. Maar het is zo ingeburgerd dat ' vermogend' wordt gekoppeld aan de materie, dat de meesten bij zo'n vraag aan bezit koppelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Astrea;

'Vermogend' is geen objectief begrip. Het is vaak wel duidelijk wie er wel en niet als vermogend worden beschouwd, maar waar de grens ligt is nergens formeel gedefinieerd en zal iedereen dus zelf moeten beoordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je geld op een normale manier niet meer op krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je meer dan 50% belasting betaalt.

Toegevoegd na 14 minuten:
Voor de bijstand ben je vermogend als je meer dan
€ 5.480,- bezit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je algehele zelfkennis bezit.