Hoe zit het met mijn studiefinanciering, nu ik stop met mijn MBO en toch maar Havo ga doen?

Na twee jaar een MBO-opleiding te hebben gedaan en te moeten stoppen omdat ik ben gezakt voor mijn praktijk.Wil ik toch de havo gaan doen, ik wou al doen nadat ik mijn TL had gehaald maar van mijn ouders moest en zou ik een MBO opleiding gaan doen om verschillende redenen nu ben 19 en hebben me ouders niks meer te beslissen.Hoe zit nu met de studiefinanciering, moet ik mijn basisbeurs terugbetalen en daarna studiefinanciering voor de Havo aanvragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Naar mijn weten is het 1e jaar een gift. Het 2e jaar moet je dan terugbetalen. Als je naar de HAVO gaat ben je geen student meer, maar scholier. Je krijgt dan dus geen studiefinanciering meer. Dit kun je natuurlijk ook allemaal op de site van DUO/IB-Groep vinden.