Wat moet je allemaal wel niet regelen als je een bedrijf op gaat richten?

ik weet dat je een marktonderzoek moet doen, pand zoeken, reclame maken etc. etc.
Maar ik weet lang niet alles. Dus kunnen jullie een lijstje maken? het liefst ook websites erbij.

Toegevoegd na 21 minuten:
het is niet dat ik een bedrijf ga oprichten hoor maar ik vroeg me gewoon af wat je allemaal wel niet moet regelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Stap 1. Breng uw kwaliteiten in kaart
Doorzettingsvermogen, financieel inzicht en creativiteit: echte ondernemersvaardigheden. Breng deze in kaart. Laat zien waarin u uitblinkt en welke vaardigheden u nog kunt bijspijkeren.
Test of u een geboren ondernemer bent

Stap 2. Verken de markt
Een goed idee is een goed begin. U wilt uw product of dienst ook verkopen. Wie zijn uw klanten? Waar heeft uw klant behoefte aan? Zoek uit waarin u beter of anders bent dan uw concurrenten.
Marktonderzoek doen

Stap 3. Bepaal uw marketingstrategie
De resultaten van uw marktonderzoek verwerkt u in een marketingmix. Hierin staat wat uw product of dienst kost, hoe u deze aanbiedt en hoe u uw bedrijf promoot.
Een marketingmix maken

Stap 4. Bedenk een bedrijfsnaam
Een goede bedrijfsnaam is herkenbaar, blijft hangen én maakt duidelijk wat u te bieden heeft. Zet uw bedrijf meteen op de kaart met een goede naam.
Tips voor het bedenken van een bedrijfsnaam

Stap 5. Kies een rechtsvorm
Uw bedrijf heeft een juridische vorm nodig, de zogenaamde rechtsvorm. Welke u kiest, hangt bijvoorbeeld af van hoe u de aansprakelijkheid wilt regelen, of u alleen onderneemt of samen.
Kies de juiste rechtsvorm

Stap 6. Stel algemene voorwaarden op
Duidelijkheid voorop. Met algemene voorwaarden is voor uw klanten helder wat ze van u kunnen verwachten, bijvoorbeeld wat de betalingstermijn is.
Algemene voorwaarden opstellen? De KvK biedt modelvoorwaarden.

Stap 7. Schrijf een ondernemingsplan
Wat gaat u doen en hoe gaat u uw product of dienst verkopen? In een ondernemingsplan beschrijft u dit. Ook legt u vast hoe u bijvoorbeeld uw geldzaken en verzekeringen regelt.
Maak uw eigen ondernemingsplan

Stap 8. Regel uw financiën
Een financieel plan maakt deel uit van uw ondernemingsplan. Maak een goed overzicht van wat u nodig heeft, wat de kosten zijn en hoeveel winst u verwacht te gaan maken.
Uw financiële plan

Stap 9. Schrijf uw bedrijf in bij de KvK
Inschrijven van uw bedrijf kan bij een KvK-kantoor in uw regio. Meestal krijgt u meteen een btw-nummer, bijvoorbeeld als u een eenmanszaak inschrijft.
Schrijf u in bij de KvK

Stap 10. En nu... klanten vinden
Zo. Uw ondernemingsplan is rond, de financiëring is geregeld, uw bedrijf ingeschreven bij de KvK. Uw bedrijf is van start. Nu is het zaak om klanten te vinden. Bijvoorbeeld via een netwerk.
Acquisitie: hoe kunt u klanten vinden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Belangrijke stap in je leven dus niet over 1 nacht ijs gaan. Ga naar de Kamer van Koophandel, die kunnen je alles vertellen. Jouw vraag een lijst te maken die of wel of niet betrouwbaar is staat een beetje gelijk aan een onbekende een huiswerktaak opgeven. KvK de enige goede optie. Succes met je bedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga desnoods over 1 nacht ijs, maar de grootste gevaren zijn:
1. wat jij leuk of goed vindt hoeft een ander niet leuk of goed te vinden,
2. Maak geen vaste kosten en sluit geen langlopende contracten. Als het niet blijkt te gaan, dan moet je kunnen stoppen zonder dat je allerlei verplichtingen houdt. Hiuurcontract dat bijv, 5 jaar doorloopt.

Voor de rest hard werken en cout que cout jouw klanten tevreden houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kamer van Koophandel kan je er de meeste informatie over geven. Succes