Heb je recht op geld als je op de een of andere manier een vals biljet hebt onvangen

Ik heb van mijn ouders 700 euro gehad. Zij hebben dit in 1 keer bij de ing gepind. Toen ik dit bedrag bij de ing(automaat)op mijn rekening wilde storten heeft de automaat 1 biljet van 50 achter gehouden met het vermoeden dat deze vals was. Ik heb me direct met een klacht bij de balie gemeld. Kan ik alsnog mijn geld krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je precies met achtergehouden? Kreeg je het terug of slikte het stortingsautomaat het in?

Het beste antwoord

je zult inderdaad moeten kunnen bewijzen dat dat biljet uit een pinautomaat is gekomen das lastig
liefst nog de specifieke pinautomaat
de serie nummers zijn waarschijnlijk gescand dus het is wel te doen. maar het is wel een unicum dat je een vals biljet krijgt vanuit een pinautomaat. bijna onmogelijk
dus waarschijnlijk is de bank toch zeer geïnteresseerd.
goed dat je het meteen gemeld hebt.
dat spreek voor je
het kan gewoon een scan fout zijn maar ook een zeer goeie vervalsing ze zullen zeker een onderzoek instellen.
maar het blijft lastig te bewijzen dat dat briefje niet gewisseld is
en waar het precies vandaan komt het serie nummer kan uitkomst bieden
het zal zeker een tijd kunnen duren.
en dan is de kans nog klein
vals geld is nu eenmaal vals geld
de bankmedewerker kan je daar precies over inlichten
ga desnoods naar de bank waar het biljet vandaan komt om het daar te melden eventueel met je ouders
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe krijg je vals geld nooit ingewisseld voor echt geld, zeker niet bij een bank. Dat zou wat al te gemakkelijk worden voor valse-munters die hun 'producten' willen slijten.
Maar als jij kan bewijzen dat dit biljet bij de ING gepind is, dan kun jij (of in dit geval je ouders) het geld terugclaimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, als je het kan bewijzen. maar dat zal moeilijk gaan. De nummers van de bank biljetten zullen immers niet geregistreerd staan bij de uitbetaling van de pinautomaat.
Dus bewijzen zal heel moeilijk zijn.
Hoe oneerlijk dan ook.

Misschien een paar tips als je geld ontvangt en je hebt geen vals geld detectie bij je.

natuurlijk is het watermerk makkelijk te vinden in een briefje, kijk of deze in het midden zit en niet op onnatuurlijke plaatsen

de inkt op een briefje ligt op het papier, vouw het briefje om je vinger en haal het langs een wit papiertje, nu moet het geldbriefje een kleur achterlaten op het wit papiertje.

Kijk of de zilvere strip erin zit.

Natuurlijk weten vals munters ook wel de briefjes zo goed mogenlijk na te maken. maar met deze drie tips is de kans toch weer ietsjes kleiner dat je vals geld ontvangt.