Bij een vacature betreft de Ruimtelijke Ordening, wordt vermeld: kennis van de defensieorganisatie. Wat wordt daarmee bedoeld?

Lijkt me niet logisch dat de vacature betrekking heeft op iets militairs...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt me het handigst om, als dat niet duidelijk is, even te bellen om te vragen waar die vacature precies voor is en wat de link met defensie is.

Er zijn genoeg raakvlakken tussen defensie en ruimtelijke ordening te bedenken.

Ik ga er van uit dat defensie ook ruimtelijke ordeninggspecialisten in dienst heeft die b.v. toetsen hoe bestemmingsplannen van gemeenten raken aan de bestemming van defensieterreinen, of over de inrichting van defensieterreinen, aankoop van gronden enzovoorts.

Defensie heeft een eigen Dienst Vastgoed die over ruimtelijke ordening en milieu gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan zal het een vacature zijn voor een onderdeel wat voor defensie werkt of organiseert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een factor als 'veiligheid' valt al onder ruimtelijke ordening net zoals bij defensie. Dit is nauw verweven met elkaar.
Defensie zal wel net zo op de hoogte moeten zijn met ruimtelijke ordening als omgekeerd. Als samenwerking ooit vereist is moeten ze van elkaar wel de richtlijnen kennen.

Toegevoegd na 1 minuut:
In elk geval moeten ze weten hoe elkaars organisatie is opgebouwd.
amc