korting op bijstandsuitkering en kosten levensonderhoud kinderen ?

een goede vriendin vroeg me of ze de van haar te ontvangen bijdrage vooor kosten levensonderhoud van haar kinderen na haar echtscheiding wordt gekort op haar bijstandsuitkering. let op : dit is geen alimentatie voor haar zelf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

allimentatie is een recht en is een onderdeel van de levensonderhoud.

aangezien dit recht bestaat, wordt dit gekort op de bijstandsuitkering.

Het komt er op neer dat het geld van de juiste plek vandaan moet komen zover mogelijk... De REST wordt dan aangevuld vanuit de bijstandsuitkering

Toegevoegd na 1 minuut:
Anders gezegd, krijg je een bijstandsuitkering en wordt de kinderallimentatie niet uitbetaald dan haalt de uitkeringsinstantie het alsnog weg bij degene die dat moet betalen, om zo hun kosten te reduceren en doen dat dus niet voor jou om te zorgen dat je meer inkomsten heb.