Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot is de kans dat ik gedagvaard wordt als ik de hoofdsom + dossier kosten heb voldaan?

Ik moet nu nog incassokosten, administratiekosten en rente ongeveer 115 euro betalen volgens incassobureau.

13 jaar geleden
606

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De kans is redelijk.
Bel het incassobureau op en vertel ze dat je de rest op dag X zal betalen of maak heb duidelijk dat je van goede wil bent en dat je open staat voor een oplossing. Ook zij zijn niet gebaat om het over te dragen aan een rechter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil de min-gever eens duidelijk maken wat hem/haar niet zint ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed advies en compensatie voor de min: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad +1

Andere antwoorden (2)

zeer reeel. De extra kosten die gemaakt worden zijn wettelijk nu deel van de schul die je had geworden. Je hebt dus nog niet aan de verplichtingen voldaan en als je weigert te betralen kunnen ze je alsnog dagvaarden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans is heel groot. Bij incassos gaat men door tot het gaatje anders wordt het voor de volgende wanbetaler een wel zeer makkelijke beslissing om niet de incassokosten/administratiekosten te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding