Kan iemand met de Nederlandse nationaliteit een rekening openen in een Britse bank in England? Wat zijn de condities?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Ja dat kan. Het is echter niet zo dat je zo bij een bank binnen kan stappen en een rekening kan openen.

Je moet meerdere vormen van identificatie overleggen. Een paspoort alleen is niet voldoende. je moet bv ook een huurcontract of werkgeversverklaring kunnen overleggen.

HSBC heeft dit probleem onderkent, en biedt nu de mogelijkheid om op basis van een buitenlands adresbewijs een rekening te openen: [http://www.hsbc.co.uk/1/2/personal/current-accounts/passport/get-started;jsessionid=0000l68nt9c5PRZFDvuvPW782eY:12ntf1tru] Application forms are available in Romanian, Polish, Spanish, French, Mandarin, Arabic and Portugese from any HSBC branch. Or you can apply online and bring one form of identification and one non-UK address verification to your local branch when you arrive in the UK to confirm who you are and where you've come from.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat hij er daadwerkelijk geld op zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, het enige wat ze vragen is dat er geld op moet komen te staan. Mijn broer heeft in Engeland gewoond en nu in Ierland en opent er net als hier gewoon een bankrekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jelle, bedankt voor de aanvulling!
net als ik met een nederlandse nationaliteit een rekening hier in italie heb geopend.. met een adres in in italie.
dus je kan in engeland een rekening openen mits je er ook zelf woont
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet Marion, dat je er hoeft te wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom moest ik dan een bewijs bij de gemeente gaan halen...voor jan met de korte achternaam zeker..
is toch logisch dat het moet als je in nederland een rekening gaat openen gaan ze dat ook na
en als een buitenlander een rekening opent moet hij ook nog eerst een uitkering of werk hebben in nederland en.....een verblijfadres
vraag maar na
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zou iedereen op de wereld lukraak overal maar een rekening kunnen openen..
nee dat werkt echt niet zo
zo betaal ik hier veel minder aan de kosten voor de pinpas dat zou dan al voor veel mensen de rede zijn om in een ander land te gaan openen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ,het is ook mogelijk om waar ter wereld een bankrekening te openen,als er maar zoals Bart3cundo zegt er maar genoeg flappen tegenover staan.
Wat dacht je van al die mensen die in andere landen wonen en hun geld op banken op de Kaaiman eilanden hebben staan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van al die Nederlanders en Belgen en weet ik veel .....landers die in Luxemburg een bankrekening hebben. Die wonen er echt niet hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je jelle eindelijk iemand die verstand heeft
ik ben het nog na gaan vragen hier maar je kan echt niet zomaar een rekening openen in het buitenland tenzij je er woont
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry,sorry, maar dat is echt kul! Jelle zegt NIET,dat je een huurcontract in het betreffende land moet hebben. En hoe zit het met huiseigenaren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen wij 5 jaar geleden hier kwamen wonen moest ik een bankrekening hebben
het eerste wat ik moest halen was het bewijs bij de gemeente dat ik hier daadwerkelijk woonde
zonder dat bewijs kan je mooi fluiten naar een bankrekening
dat geven ze niet
dan kunnen jullie hoog en laag springen
je krijgt het niet..
Slechts twee condities: Geldig paspoort en...., natuurlijk de flappen!