wat is het voordeel snipperuren t.o.v snipperdagen cq 1/2 snipperdag

op ons bedrijf worden snipperdagen cq 1/2 snipperdagen gehanteerd in plaats van snipperuren, wij willen dat veranderd hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Snipperuren hebben als voordeel dat wanneer je een korte periode vrij nodig hebt, bijvoorbeeld bezoek aan de huisarts, je niet een hele of halve dag kwijt bent. Je kan dus gerichter je snippertjes plannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor wat betreft de opgebouwde vakantierechten maakt dat niets uit. Als snipperuren worden aangeboden geeft dat de werknemer meer flexibiliteit....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel in je contract staat dat je 37 uur per week moet werken , als je snipperuren krijgt dan kost een week
vakantie in dit voorbeeld je 37 uur.
In de situatie nu ( snipperdagen ) kost je een week
vakantie 5 snipperdagen.
Als je er vanuit ga dat 1 snipperdag 8 uur is, dan is het
verschil 3 uur in jou nadeel.
Dat een snipperdag de waarde van 8 uur heeft , dat moet
worden afgesproken met de werkgever, en niet alle
werkgevers gaan hiermee akkoord.

Toegevoegd na 16 minuten:
Het voordeel voor de werknemers is dat je precies het
aantal uren kan opnemen wat nodig is.
b.v als je in ploegendienst werkt, dan kan je in late dienst
(met b.v een verjaardag) 2 uren opnemen, i.p.v een halve
snipperdag , zo zijn er nog wel meer voordelen te noemen.