Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Qua personeelskosten; Is 4 x 5 hetzelfde als 5 x 4 (zie uitleg)?

Stel, als werkgever heb je 4 FTE nodig - je zoekt dus mensen die, als groep, twintig mandagen in de week aan arbeid verrichten.

Maakt het qua kosten uit of je dit doet met 4 man die elk full-time werken, of met 5 man die elk 4 dagen in de week werken?

In mijn vraagstelling ga ik uit van een gelijk uurloon, en laat ik de eventuele administratieve kostenverschillen even buiten beschouwing - het gaat me in dit geval puur om belastingtechnische verschillen, sociale zekerheden, verzekeringen en dergelijke.

Als er een verschil is, hoe groot is dit dan ongeveer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er ligt me iets van bij dat vooral bij de lagere salarissen de sociale premies relatief duurder zijn. Dan zou het er dus aan liggen of het veelverdieners of weinigverdieners zijn die fulltime of parttime werken.

Maar om het zeker te weten: de kvk heeft hier een rekentooltje voor, zie de bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk,dat het voor de afdracht aan de belasting, voor de werkgever geen verschil maakt. Maar pin me er niet op vast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parttimers zijn altijd relatief duurder sociale verzekeringen e.d. zijn niet altijd een % van het salaris of wel maar dan met een maximum/plafond. Daarnaast heb je meer kans op ziekte e.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding