Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat vraag je voor salaris als men dat wil weten in het eerste gesprek?

De baan waarop ik solliciteer geeft en stuk lager salaris dan ik verdiend hebt in het verleden. Toch wil ik wel graag daar beginnen (geen werk) en als het kan tegen het maximum wat haalbaar is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
650

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Meestal komt het salarisaspect pas bij het tweede gesprek aan de orde. Je zou voor jezelf een afweging kunnen maken. Je accepteert de baan tegen een lager salaris of je vraagt een hoger salaris maar met het risico dat je "nieuwe" werkgever mss denkt "als hij ergens anders een beter betaalde baan kan krijgen is hij weg".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat je in je toelichting schrijft, is ook exact wat je als salaris kunt vragen. Geef op wat je hebt verdiend, en vraag wat het maximum is voor de geboden functie. Jij hebt dan eerst een bedrag genoemd, dan kan de (toekomstige) werkgever een bod doen dat je al dan niet accepteert.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo zou ik het ook doen.
Eerlijk zijn: Aangeven wat je in het verleden verdient hebt. En als dat niethaalbaar is, hun het bod laten doen. Zelf geen uitspraken doen. Gewoon open en eerlijk zijn: Ik heb in het verleden een heel andere categorie salaris gezeten. Graag wil ik aan het werk, maar wil dat het liefste niet te veel achteruit gaan tov wat ik eerder verdient heb. Wat kunt u mij bieden?

Ik moet trouwens zeggen dat in het eerste gesprek ik nog nooit op geld ben uitgekomen. Dat was altijd hetgeen waarover ik de onderhandelen pas na het in principe accepteren van de baan ben gestart
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal vragen ze naar wat je wilt verdienen of als laatste hebt verdiend.

Als ze goed personeel willen moeten ze maar iets dieper in de buidel tasten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De baan , die ik na 1 1/2 jaar werkeloos zijn, 'veroverd' heb, geeft ook minder salaris dan ik vroeger had, maar toen hier mij, bij het 2e gesprek naar gevraagd werd, heb ik aangegeven, dat ik het véél belangrijker vind me weer gelukkig en gewaardeerd te voelen, en zin te geven aan mijn leven. Ik heb mijn ww-bedrag genoemd, en gezegd, dat ik het fijn zou vinden een paar euro méér te krijgen dan dat..

Uit zichzelf zeiden ze toen, dat ik vanzelf meer zou krijgen als ik goed ingewerkt zou zijn, en m'n 2e contract in zou gaan, maar dat dit het maximale beginsalaris zou zijn. Wél heb ik bedongen, dat mijn treinabonnement betaald zou worden bovenop dit beginsalaris, en zo ben ik eigenlijk helemaal rondom happy.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding