Als je halverwegen het jaar verhuist, kan je dan gemeentelijke belastingen gedeeltelijk terugvragen?

Voor bijvoorbeeld die 6 maanden dat je er niet woont.

Weet jij het antwoord?

/2500

Vragen kan natuurlijk altijd, maar wanneer had je dan gedacht het ook terug te krijgen, voor je dood nog?

Nee, maar ook voor het nieuwe huis hoef je die gemeentelijke belasting dan niet te betalen. Er is één peildatum (1 januari) en die geldt voor het hele jaar.

Ik ben afgelopen jaar in november verhuist, en heb automatisch de 6 weken die ik teveel betaald had terug gekregen. Het is ook logisch, want in je nieuwe gemeente moet je ook betalen voor de (in mijn geval 6 weken) die je er woont. Ik heb er niets voor hoeven doen, maar je kunt er gewoon naar vragen, je hebt er recht op.

Nee, maar je hoeft niet wel die 6 maanden in de nieuwe woonplaats te betalen...

Je kunt schriftelijk een herziening van de aanslag vragen, welke zal moeten zijn gebaseerd op de periode dat je in de desbetreffende gemeente hebt gewoond. Gewoon vragen naar een aanslag naar rato. Dit verzoek zal door de gemeente die je hebt verlaten worden gehonoreerd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100