Hoeveel vergoeding moet je krijgen van je baas als je je privé laptop voor de zaak gebruikt?

Ik gebruik mijn privé laptop op de zaak, maar hoeveel vergoeding zou ik daarvoor moeten krijgen? Ik ben benieuwd hoe dat is geregeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (5)

€ 0,00, als je daarover niets hebt afgesproken met je baas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet gebruikelijk om een vergoeding te krijgen als je je prive laptop zakelijk gebruikt. Hij slijt toch niet meer als je hem zakelijk gebruikt? Het is voor thuiswerken ook niet gebruikelijk dat zij de werkplek e.d. kunnen declareren. Tenzij je software erop moest zetten die meer geheugen vergt oid.
Puur fictief als je uitgaat van drie jaar met een gemiddelde laptop afschrijving in drie jaar voor de helft van de tijd zakelijk: 500/36= 14 euro per maand en daar dan de helft van zou je uitkomen op 7 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer de laptop aanstaat slijt deze wel degelijk. Denk aan mechanische onderdelen als ventilator(en) en HD, branduren van de verlichting van het scherm.
Je kan verschillende afspraken maken. Je baas kan je computer overnemen want een computer wordt afgeschreven van zijn balance binnen drie jaar denk ik. Maar dan moet je een btw factuur aan hem schrijven en misschien kan dat niet.
Je kan ook afspreken dat je een nieuwe smartphone krijgt als compensatie...
Ik denk dat vanuit een oogpunt van een ondernemer is het beste voor hem en voor jou dat hij een nieuwe laptop aan je geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wettelijk gezien is hier niets voor geregeld, dus €0,- tenzij u met uw baas onderling afspraken hebt gemaakt.

U krijgt pas een vergoeding als u kunt aantonen dat u de laptop uitsluitend of nagenoeg uitsluitend (meer dan 90%) voor werk gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het licht eraan hoeveel uur je werkt als je 32 uur werkt zou dat wel 223$ dat licht eraan hoeveel uur je werkt duss
en als je 33 uur werkt dan zou je 243$
het licht eraan.:P

xcynthiaroos
Bronnen: