Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik achterhalen welke bank bij een bepaald rekeningnummer hoort en wie er gemachtigd is op de betreffende rekening?

Toegevoegd na 1 dag:
via de ibann website kan ik wel zien bij welke bank het nummer hoort. Hoe achterhaal ik echter wie er gemachtigd is op die betreffende rekening?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Inderdaad, zoals je al schreef in de toevoeging, kun je op de website van het IBAN, de bijbehorende bank achterhalen.
Wie er bevoegd (of gemachtigd) is op een bepaalde rekening, is echter voor een derde niet te achterhalen. Je bent namelijk zelf niet bevoegd om deze informatie van een rekening te krijgen.
De bank mag jouw alleen inlichtingen geven over rekeningen, als je zelf procuratiehouder (bevoegde persoon)van die betreffende rekening bent.
Waarom zou je dit willen weten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vul het bankrekeningnummer in op onderstaande site:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan ik wel zien bij welke bank het nummer hoort. Hoe achterhaal ik echter wie er gemachtigd is op die betreffende rekening?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding