Hoe kan ik achterhalen welke bank bij een bepaald rekeningnummer hoort en wie er gemachtigd is op de betreffende rekening?

Toegevoegd na 1 dag:
via de ibann website kan ik wel zien bij welke bank het nummer hoort. Hoe achterhaal ik echter wie er gemachtigd is op die betreffende rekening?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Inderdaad, zoals je al schreef in de toevoeging, kun je op de website van het IBAN, de bijbehorende bank achterhalen.
Wie er bevoegd (of gemachtigd) is op een bepaalde rekening, is echter voor een derde niet te achterhalen. Je bent namelijk zelf niet bevoegd om deze informatie van een rekening te krijgen.
De bank mag jouw alleen inlichtingen geven over rekeningen, als je zelf procuratiehouder (bevoegde persoon)van die betreffende rekening bent.
Waarom zou je dit willen weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vul het bankrekeningnummer in op onderstaande site:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan ik wel zien bij welke bank het nummer hoort. Hoe achterhaal ik echter wie er gemachtigd is op die betreffende rekening?