Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik aan de informatie die achter de barcodes schuil gaat?

Dat is de streepjescode die op elke verpakking staat.
Bestaat er een site,als een soort telefoonboek,waarbij je na het invullen van de code,die informatie krijgt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn diverse databases op internet te vinden waarbij je de code kunt invoeren en dan informatie krijgt. Een voorbeeld is te vinden in de link. Maar deze databases zijn nooit compleet, ze zijn afhankelijk van gegevens die ze krijgen aangeleverd. Het is niet zo dat de nummers ergens centraal worden opgeslagen. Leveranciers delen de informatie in principe alleen met hun klanten en andere betrokken partijen in de keten zoals vervoerders, marktonderzoekers etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een site weet ik eigenlijk niet, maar voor computers en smartphones/ tochscreens zijn er apllicaties waarmee je de barcode kan scannen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met je vraag maar misschien vindt je wat je zoekt op de website die bij de bron staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens op deze site!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een barcode is niets meer dan een nummer in streepjes code. de dikte van de streepjes bepalen welk cijver er achter hangt. je kunt zelfs streepjes codes inscannen die op het beeld scherm staan. lol
goed nu antwoord op de vraag. ik heb bij een kennis op zijn iphone gezien dat die een dvd inscande met zijn iphone en toen de titel van de film kreeg en de prijs.

Toegevoegd na 3 minuten:
hier kun je zelf een barcode maken. wijzig zelf het nummer.

goed dat is alleen maar extra informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding