Is er nog steeds vals geld in omloop?

ik heb een verdacht biljet van 50€!
t voelt aan als een zemelap..
t lijkt dat het wel goed is,vergeleken met een ander biljet,maar ik twijfel...
is er nog steeds eigenlijk vals geld in omloop??

Toegevoegd na 2 uur:
ik ben inmiddels bij de bank geweest..
het is een goed biljet van 50€
de bank medewerker legde mij uit..
als een biljet erg veel in omloop is het papier slapper word en vandaar dat t zo vies aan voelt..
ik heb het biljet inmiddels al weer uit gegeven..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biljetten die bijvoorbeeld een keer per ongeluk met de was zijn meegegaan of die in het bier hebben gelegen in de kroeg, voelen al snel als vieze vodjes aan. Hoeft niks mis mee te zijn. Houdt het briefje eens tegen het licht. Zie je het watermerk, dan kun je er vanuit gaan dat hij gewoon echt is. Er zijn nog meer controles die je kunt uitvoeren, makkelijk te vinden op internet.

Het beste antwoord

Jazeker is er nog vals geld in omloop.
Als je het niet vertrouwd kun je het beste even bij de dichtstbijzijnde bank binnenlopen en het laten controleren.
Als het uitgeeft en het blijkt vals te zijn ben jij namelijk strafbaar.

Toegevoegd na 3 uur:
gelukkig maar, zou zonde zijn als het vals was, was je zomaar €50 kwijt geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik het boljet met een ander vergelijk lijkt het goed
maar t papier voelt niet hetzelfde
t is echt zo'n vies lapje!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan vals geld echt heel erg op echt geld lijken. Wees gewoon verstandig en laat het even bij de bank controleren, zij kunnen ook kenmerken bekijken die je met het blote oog niet kunt zien.

Andere antwoorden (4)

Er is nog steeds vals geld in omloop, sterker meer dan ooit tevoren. Dit was een paar weken gelden in het nieuws
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer dan ooit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorige week had onze groenteboer weer een vals briefje van € 50,--. Tegen sluitingstijd kwam er een klant, kocht een kleinigheid en betaalde met € 50,-- (vals). Tegelijkertijd gebeurde dit ook bij de slager er tegenover.
Zo heb je toch als valsemunter binnen korte tijd € 100,-- verdiend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nouja, net iets minder dan 100 euro, want je koopt iets kleins ;)
Ja, er is veel vals geld in omloop. Bij het uitgeven van de Eurobiljetten zijn er veel veiligheden ingebouwd. Uiteindelijk bleken al deze veiligheden getackeld te kunnen worden. Je moet van goede huize komen wil je bankbiljetten kunnen vervalsen. De slecht vervalste haal je er zo uit. De goed vervalste heb je misschien wel onbewust in je bezit gehad.