Wat betekenen de letters CJ op de bankpas van de tweede rekeninghouder?

Mijn man heeft een pas met zijn eigen naam, ik heb een pas met mijn naam/meisjesnaam. Daaronder staat weer de naam van mijn man met daarachter de letters CJ.

Voor de 'J' Kom ik niet verder als misschien 'joined' (van "joined account" of zoiets), maar dat weet ik niet zeker en die C kom ik dan al helemaal niet uit wat die zou kunnen betekenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
111.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat de C misschien voor Conto of Courant? Geen idee!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat erger is, is dat als u vanuit uw eigen meisjesnaam een betaling doet vanaf uw CJ rekening , die op uw meisjesnaam staat er bij de ontvanger de naam staat van uw echtgenoot.
D.w.z. als u de rekening hebt bij de ABN AMRO.
Maak maar 1 ct over naar een vriend(in) en vraag welke naam erop staat als storten.
Dat is niet erg als u de naam van uw echtgenoot hanteert, maar vervelend als u uw meisjesnaam houdt bij uw bank en daar vandaan betaalt.
Als u dan iets bestelt bij een webshop en onverhoopt vergeet een factuurnummer te vermelden dan heb je weinig fantasie nodig om te bedenken hoe dat verder gaat. Ze vinden uw betaling niet terug op uw naam, dus u hebt volgens hen dan niet betaalt. Dat wordt pas opgelost als ze zien van welk bankrek ingnummer de betaling is verricht. Foutje ABN!

Het beste antwoord

CJ staat voor Compte Joint, wat een moeilijke naam is voor een gezamenlijke rekening.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

CJ staat voor Compte Joint, een term die gebruikt wordt bij ABN ANMRO voor "en/of" oftewel gezamenlijke rekening.

De tennaamstelling op jullie passen betekend dat je man een pas heeft van die "cj-rekening". Jij hebt ook een pas van die rekening, maar omdat jouw naam niet overeenstemt met de verkorte tennaamsteling (een soort zoekterm binnen de banksysstemen) van de rekening, staat er bij jou de naam van je man met daarbij de toevoeging cj.
CJ staat voor Compte Joint, een term die gebruikt wordt bij ABN ANMRO voor "en/of" oftewel gezamenlijke rekening.

De tennaamstelling op jullie passen betekend dat je man een pas heeft van die "cj-rekening". Jij hebt ook een pas van die rekening, maar omdat jouw naam niet overeenstemt met de verkorte tennaamsteling (een soort zoekterm binnen de banksysstemen), staat er bij jou de naam van je man met daarbij de toevoeging cj.

Stel dat bij jullie de tennaamstelling andersom geweest was: dus Mevrouw A Meander en/of de heer B Jansen, dan had je partner op zijn pas staan: B Jansen, met daaronder A. Meander cj.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De letters CJ betekenen compte joint, hetgeen in het frans betekent : een gezamenlijke rekening met echtgeno(o)t(e)

Wij noemen het vaak een en/of rekening