Kan een verbouwing terug komen op de balans als materiele activa?

Het gaat dan om de verbouwingskosten van zeg 40000 in een gehuurd pand. Dat pand staat zelf niet op de balans.

3 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (2)

Ja dat is mogelijk dan wordt er op afgeschreven. Bij voorbeeld 5 jaar en daarna is de post weer weg.
ronron1212
3 jaar geleden
Activeren op de balans: als sprake is van een bedrijfsmiddel (art. 3.30 lid 1 Wet IB). Het bedrijfsmiddel moet bedoeld zijn om meerdere productieprocessen mee te gaan en er moet sprake zijn van een meer dan geringe waarde (meer dan € 450,00). Jouw verbouwing voldoet daaraan en het maakt dan niet uit of de investering plaatsvond in een gehuurd pand. De aangebrachte verbeteringen zijn wellicht door natrekking eigendom geworden van de verhuurder, maar dan mag je toch activeren en afschrijven. Activeren zou kunnen onder de benaming: verbouwing of huurdersbelang.