Hoeveel procent van al het geld op de wereld hebben alle rijke mensen bij elkaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

99%. En zolang je niet aangeeft hoe rijk die moeten zijn, klopt dat altijd.

ik hou het op 90% want je bent pas rijk,als je alles kunt kopen wat je maar wilt

50-50 de arme geven alles aan de rijke

Ik meen me te herinneren, dat de 2 % rijkste mensen van de wereld, samen 90 % van de wereld bezitten. Best heftig in ieder geval

Ik vond dit (zie ook bron): De rijkste 2% van de volwassenen bezit meer dan de helft van de wereld. Rijkdom Dat concludeert het VN Instutuut voor Economische Ontwikkeling (UNU-Wider) in Helsinki in een onderzoek. Directeur Anthony Shorrocks van UNU-Wider:"We schatten dat de rijkste 2% van de volwassenen meer dan de helft van de wereldwijde rijkdom bezit, terwijl de armste helft van volwassenen maar 1% bezit." Oneerlijk Shorrocks beschrijft de verdeling van de rijkdom als een groep van tien mensen, waarvan één persoon 99 dollar heeft en de rest 1 dollar. "Als je dacht dat de inkomens oneerlijk verdeeld waren, dan is de rijkdom helemaal oneerlijk verdeeld." Rijke Westen Volgens het instituut wonen de rijken vooral in Noord-Amerika, Europa en in delen van Azië. Deze 10% van de wereldbevolking bezit 85% van de rijkdom van de wereld. 37 miljoen Mensen met een eigen vermogen van 47.000 euro worden bij de 10%gerekend. Mensen die meer als 385.000 euro aan eigen vermogen hebben, worden door Wider bij de rijkste 1% gerekend. Dit zijn wereldwijd 37 miljoen mensen. In totaal wordt de aarde door ruim zes miljard mensen bewoond. Onderzoek Het onderoek van Wider is het eerste dat alle landen van de wereld beslaat. En ook alle componenten van rijkdom meerekent, zoals eigen vermogen, schulden, grond, gebouwen en roerende goederen.

Bronnen:
http://www.yayabla.nl/news/show_article.ph...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100