Hoeveel procent van al het geld op de wereld hebben alle rijke mensen bij elkaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijk is een mening...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult in je vraag of 'rijke' of 'alle' moeten definieren, anders is een antwoord niet mogelijk.
Je kunt zeggen: ik wil het weten van bijvoorbeeld de 100 rijkste mensen. Of juist van alle mensen die meer bezitten dan een miljard.

Antwoorden (5)

99%. En zolang je niet aangeeft hoe rijk die moeten zijn, klopt dat altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hou het op 90% want je bent pas rijk,als je alles kunt kopen wat je maar wilt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
50-50

de arme geven alles aan de rijke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De armen geven alles aan de rijken, en wat de rijken niet krijgen, dat nemen ze wel.
Ik meen me te herinneren, dat de 2 % rijkste mensen van de wereld, samen 90 % van de wereld bezitten.
Best heftig in ieder geval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Min is niet van mij. Het is wel net wat minder dan 90%, zie mijn stukje hieronder wat ik op Internet vond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, ik zoek dat soort dingen niet meer op, want ik ga niet het werk uit handen nemen van de vraagsteller. Ergens zit er wel iets over in mijn hoofd en dat geef ik dan met 'ik meen mij te herinneren'
Degene die een min heeft gegeven doet dat maar, maar het geeft wel aan, dat dat een rotte ple in de gemeenschap is. :-))
Ik vond dit (zie ook bron):

De rijkste 2% van de volwassenen bezit meer dan de helft van de wereld.

Rijkdom
Dat concludeert het VN Instutuut voor Economische Ontwikkeling (UNU-Wider) in Helsinki in een onderzoek. Directeur Anthony Shorrocks van UNU-Wider:"We schatten dat de rijkste 2% van de volwassenen meer dan de helft van de wereldwijde rijkdom bezit, terwijl de armste helft van volwassenen maar 1% bezit."

Oneerlijk
Shorrocks beschrijft de verdeling van de rijkdom als een groep van tien mensen, waarvan één persoon 99 dollar heeft en de rest 1 dollar. "Als je dacht dat de inkomens oneerlijk verdeeld waren, dan is de rijkdom helemaal oneerlijk verdeeld."

Rijke Westen
Volgens het instituut wonen de rijken vooral in Noord-Amerika, Europa en in delen van Azië. Deze 10% van de wereldbevolking bezit 85% van de rijkdom van de wereld.

37 miljoen
Mensen met een eigen vermogen van 47.000 euro worden bij de 10%gerekend. Mensen die meer als 385.000 euro aan eigen vermogen hebben, worden door Wider bij de rijkste 1% gerekend. Dit zijn wereldwijd 37 miljoen mensen. In totaal wordt de aarde door ruim zes miljard mensen bewoond.

Onderzoek
Het onderoek van Wider is het eerste dat alle landen van de wereld beslaat. En ook alle componenten van rijkdom meerekent, zoals eigen vermogen, schulden, grond, gebouwen en roerende goederen.