Hoe kan ik een bedrijf aanklagen ? (zie extra uitleg)

In de maand januari hebben we een nieuwe woonkamer-set gekocht, Na 6 maanden later is maar de helft van wat we hebben besteld geleverd. We hebben enkele keren contact opgenomen met de eigenaar maar hij weigert de contract te annuleren en hij wijst ons naar de voorwaarden dat hij het recht heeft het levering te verlengen zoals hij dat wil.

We willen nu graag van deze contract af en de eigenaar aanklagen maar waar dienen we een klacht in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Poet
9 jaar geleden
Je rechten bij aankoop worden zeker niet allemaal geregeld in het contract. Er is wetgeving die boven zo'n contract gaat. Ik weet nu nog even niet precies welke.
Als je heel snel antwoord wilt kun je bellen met Consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/thema/een-product-ruilen-of-terugbrengen

Antwoorden (3)

De meeste van deze bedrijven zijn aangesloten bij branchevereningen. Deze voorwaarden kan je opvragen bij de leverancier (op zelf opzoeken op internet). 9 van de 10 keer is er de mogelijkheid om deze gevallen aan te geven via de Geschillencommissie. Dit is een "onafhankelijk" orgaan wat de zaak bekijkt (heb zelf al twee keer te maken gehad met een geschillencommissie en in beide gevallen ben ik er positief over geweest, ondanks dat een uitspraak niet was wat ik graag had gewild).
9 jaar geleden
De meeste meubel winkels zijn aangesloten bij het CBW (Centrale branchvereniging wonen) Op de website kan je kijken of jou bedrijf daar ook bij is aangesloten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juridisch gezien is ontbinding van de overeenkomst waarschijnlijk mogelijk.

Het stuk uit de algemene voorwaarden kan waarschijnlijk 'vernietigd' worden (is ongeldig) omdat het onredelijk bezwarend is (en op de grijze lijst staat);

Daarna is ontbinding mogelijk, eventueel voorafgaand door een ingebrekestelling (al is die niet echt nodig, indien hij de deadline voor levering heeft gemist).