Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik denk dat ik slachtoffer ben van computer fraude wat gebeurt er als ik mijn rekeningen blokkeer?

komt er dan nog geld op

4 jaar geleden
1.3K
LeonardN
4 jaar geleden
Bel iig even direct met je ban, die kunnen je het best adviseren. Waarom denk je dat er fraude is gepleegd?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kun je zelf niet. De bank kan een rekening op jouw verzoek bijv. blokkeren voor automatische incasso van een of meer tegenrekeningen. Dan kan die persoon geen geld meer afschrijven.

De bank kan een bankrekening ook beëindigen. Wie er dan nog geld naar toe overmaakt, krijgt dan een terugmelding. Want naar een afgesloten bankrekening kun je geen geld meer overmaken.

Wat je wel kunt laten doen door de bank is je pas blokkeren. Dan kunnen er geen geldopnames meer worden gedaan.
Is er met een automatische incasso geld van je rekening afgeschreven, dan kun je die nog een aantal weken daarna terugdraaien of terug laten draaien door de bank. De machtiging voor een loterij is een uitzondering.

Ontvangsten blijven bijgeschreven worden.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 21 juli 2019 09:17: tekst
Computoon
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding