Krijg ik mijn geld terug zodra iemand de schuldsanering is ingegaan?

Als iemand een schuld bij je heeft (een groot bedrag), maar die persoon gaat de schuldsanering is.. en dat bedrag is daarin meegenomen, krijg je dan je geld wel terug? Word dat kwijt gescholden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Je moet er rekening mee houden dat je een deel van je vordering niet terug krijgt.

Als degene die toegelaten is tot de WSNP netjes betaalt volgens plan wordt na de saneringsperiode de restschuld door de rechtbank kwijtgescholden.
.

Uit de bron:

Wat betekent de Wsnp voor een schuldeiser?

Als uw debiteur wordt toegelaten in de Wsnp heeft dat gevolgen voor u.

1. De gelegde beslagen vervallen met ingang van de dag waarop de toepassing van de Wsnp is uitgesproken.
2. Tijdens de Wsnp ontvangt u geen betaling op uw vordering.
3. Na toekenning van de schone lei aan de debiteur krijgt u in de meeste gevallen een deel van uw vordering uitbetaald.
4. Het restant van de vordering kunt u niet meer verhalen op uw debiteur.
Toegevoegd op 21 juni 2019 04:22: bron
Computoon
4 jaar geleden
Dat ligt aan het traject welke gekozen gaat worden. En aan de schuldenlast van betreffende persoon. Vaak krijg je niet alles terug.